بچه های تیم ملی برای هر سانتیمتر و هر متر زمین جنگیدند و باتمام وجود و توان از دروازه‌ی ایران دفاع کردند. کاری از جنس دفاع مقدس که از 31 شهریور 59 آغاز شد و 8 سال ادامه یافت و عنوان طولانی‌ترین جنگ کلاسیک تاریخ معاصر را به خود اختصاص داد.
به نظرم جنگ ها از دو بخش سخت افزاری و نرم افرازی تشکیل می‌شوند و شبیه کامپیوتر یا تلویزیون ، سخت افزارها معمولاً در طی دوره های مختلف تغییر می کنند.
در روزگاران قدیم سخت افزار جنگ ها را نیزه و شمشیر و فلاخن، تیر و کمان و گرز و تبرزین و ارابه های جنگی تشکیل می دادند و تقریباً همه ی طرف های جنگ از سخت افزار مشابهی استفاده می کردند ، اما نرم افزار جنگ ها متفاوت بود.
مانند جنگ های عقیدتی ، نژادی ، رقابت برای تصاحب منابع انرژی، تجارت، یا جنگ برای اشغال یک سرزمین و کشورگشایی ، یا به قصد سقوط یک حکومت و یا برقراری موازنه ی قدرت ( پیشگیری از هژمون شدن یک کشور ) یا حتی جنگ هایی که برای انحراف اذهان بر مبنای تئوری ' فرضیه ی قربانی ' شکل می گیرند.
سخت افزار جنگ ها در گذر زمان تغییر می کنند، هم چنان که به جای ابزار و آلات قدیم ، مسلسل و مین ، هواپیما و تانک و موشک های زمین به زمین، بالگردهای تهاجمی و سلاح های شیمیایی ومیکروبی و هسته ای جایگزین شده اند.
در دوران جنگ 8 ساله سخت افزارهای نسبتاً مشابهی از سوی ما و عراق استفاده می شد، ما فانتوم داشتیم و عراقی ها میگ و سوخوو میراژ، ما تانک های ام 60 و چیفتن داشتیم و عراقی ها ، تانک های تایپ و تی 62 و تی 72 ، ما موشک های ماوریک و هواسونگ و تاو داشتیم و عراقی ها از موشک های اگزوسه و اسکاد بی وسام و فراگ با نام های الحسین ، الصمود و ابابیل والفتح استفاده می کردند.
موشک هایی که کوچه های دزفول، خیابان ها و مناطق مسکونی تهران و تبریز و کرمانشاه و همدان و قم آن ها را خوب به خاطر دارند، ما بالگردهای کبری داشتیم و عراق بالگردهای میل 24 و از این دست جنگ افزارها ، در هر دو سوی میدان نبرد بود و البته بماند که امکانات و تجهیزات آن ها چه قدر بود و چه گونه به دست می آوردند و ما چگونه و چه قدر که حتی برای سیم خاردار هم تحت تحریم بودیم.!
در بخش سخت افزاری جنگ ما می کشتیم و کشته می شدیم، ما اسیر می دادیم و اسیر می گرفتیم، اما ما برای چه و آن ها برای چه؟!
این نرم افزار جنگ در دو سوی میدان نبرد بود که تفاوتی هم چون تفاوت زمین تا آسمان ایجاد می کرد و تفاوتی که جنگ ما را به دفاع مقدس تبدیل کرد که هر شهیدش اسطوره ای ماندگار بود و هر اسیرش آزاده‌ای سرافراز و هر رزمنده اش یک قهرمان ملی. جنگ ما، نرم افزاری داشت که بر پایه های عشق و ایمان بنا شده بود و از خودگذشتگی و ایثار چنان جاری بود که گویی همه یک روح بودند در جسم های متعدد، غیرت ، وطن دوستی ، آرمان خواهی ، کارجهادی بی مزد ومنت ، فرمان بری عاشقانه از رهبری و استقامت و بردباری از جمله نرم افزارهای جنگ بودند که سبب شدند برای اولین بار در تاریخ 300 ساله ی ایران حتی یک وجب از خاک ما در اشغال دشمن متجاوز نماند.
این نرم افزار محدود به دوران دفاع مقدس نیست . جنگ 8 ساله با قبول قطعنامه 598 به پایان رسید و به تاریخ پیوست . بچه های جنگ نیز دیر یا زود به هم رزمان از جان گذشته ی خویش می پیوندند،اما این نرم افزار ماندگار است، حتی اگر در میدان نبردکازان در روسیه و مسابقات جام جهانی فوتبال باشد.
کاری که این هفته از سوی دلاورمردان تیم ملی صورت گرفت، برخی از نرم افزارهای دوران دفاع مقدس را با خود داشت . بچه های تیم ملی، عنوان بهترین خط دفاعی فوتبال جام جهانی 2018 روسیه را در مرحله اول گروهی به خود اختصاص دادند ، هم چنان که بچه های جنگ 8 ساله ، مردانه و جانانه در برابر متجاوزان دفاع کرده بودند.
آن هایی که بازی ایران در گروه مرگ را پایان آرزوها می دانستند ، به یاد نداشتند که ، پیش تر مدعیان فتح سه روزه ی تهران که با 12 لشکر و 36 تیپ مستقل با 366 هواپیما و 400 بالگرد ، 800 قبضه توپ و 2750 دستگاه تانک و پشتوانه ای 200 میلیارد دلاری کشورهای غربی - عربی به حریم ایران تجاوز کرده بودند را 2887 روز یعنی دو برابر مدت جنگ جهانی اول ، قهرمانانه نگه داشتند و تا بپذیرند:' در بیشه گمان مبر که خالی ست ، شاید که پلنگ خفته باشد!! '
**فعال رسانه ای استان کرمان
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.