به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز شنبه در سومین نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان در سال 97 افزود: این موضوع طی نامه ای به بانک ها ابلاغ شده است که طی مدت یاد شده برای صدور و پیگیری اجرائیه های بدهی کشاورزان اقدامی انجام ندهند.
بر اثر خشکسالی و گرمازدگی کم سابقه محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی در استان کرمان خسارت های هنگفتی به کشاورزان این استان وارد شده است .
فدائی همچنین با بیان اینکه همیشه برنامه ریزی برای گرفتن اعتبارات را در زمان خود انجام نمی دهیم، گفت: دستگاه ها هر کاری در باره مسائل آب و سایر پروژه ها می خواهند انجام دهند را باید تا پایان شهریور ماه اعلام کنند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: برای کوتاه کردن مسیر
اجرای پروژه ها، روسای تمامی دستگاه ها مکلف به حضور نشست ها هستند و در صورت عدم امکان حضور باید نماینده تام الاختیار خود را معرفی کنند.
حمید ملانوری افزود: درباره موضوع آب جدای از مباحث مطرح شده در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان، در نشست های همیاران آب و کارگروه سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت از منابع آب بررسی های تخصصی انجام می شود.
وی تاکید کرد: مدیریت منابع آب و مدیریت مصرف آب از موضوعات جدید در استان کرمان است.
ملانوری خاطرنشان کرد: لازم است تمامی رسانه ها، دستگاه های فرهنگی و آموزشی کمک کنند تا موضوع مصرف آب و مدیریت مصرف آب به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی یاداور شد: نامه ای به مدیریت شعب امور بانک ها ارسال شده تا2 ماه آینده هیچ اقدامی برای وصول مطالبات خود در بخش کشاورزی انجام ندهند تا در شورای مدیریت بحران این موضوع بررسی شود.
*** باور به خشکسالی پیدا نکرده ایم
نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما مسئولان آب در کشور برغم همه شعارها و تبلیغاتی که در رابطه با خشکسالی ها، کمبود و نبود آب مطرح می شود این باور را پیدا نکرده ایم که این موضوع بسیار با اهمیت است و اگر مدیریت نکنیم ناچار به تخلیه بسیاری از مناطق خواهیم بود.
حبیب الله نیکزادی افزود: متاسفانه هر زمان مشکلی ایجاد می شود به فکر درمان می افتیم و هیچ وقت به فکر پیشگیری نیستیم.
وی با تاکید بر این مطلب که آبهای موجود در برخی مناطق استان از جمله در شرق استان در حال از دست رفتن است، عنوان کرد: در سال زراعی گذشته 30 میلیون مترمکعب آب از مجموع آب سد نساء را برداشته ایم و بارها تاکید شده که به جای استفاده از آب های تحت الارضی، از آب سد برای آبرسانی به بم و بروات استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز کشاورزان استان با مشکل جدی کم آبی روبرو هستند و باید برای ساماندهی به این وضعیت برنامه ریزی کنیم.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.