خداد مقبلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور و به حداقل رساندن سوانح و تلفات دانش آموزان در مسیر راهها است.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح یک ضرورت است که علاوه بر ایمنی دانش آموزان و آسودگی خاطر والدین موجب فرهنگ سازی ترافیک در آینده می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: آمارهای موجود در کشور نشان می دهد که دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر از عابران پیاده هستند و بیشترین رقم تلفات جانی را در میان استفاده کنندگان از راهها تشکیل می دهند.
وی افزود: تاکنون ارائه راهکارهای اساسی برای ایمن سازی مدارس تنها در حیطه آموزش و اجرای قوانین تدوین شده است.
وی تصریح کرد: نبود یگ الگو یا طرحی یکپارچه از ترکیب علائم هشدار دهنده دیداری و شنیداری با رعایت مسائل، فواصل ایمنی و مشخصات اجرایی مناسب برای ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه های استان کرمان مشاهده می شود.
مقبلی گفت: در اجرای طرح ایمن سازی و هماهنگ سازی مدارس استان کرمان روش های فیزیکی استاندارد، هشدار به رانندگان در محدوده مدارس حاشیه راهها با رویکرد کم هزینه و زود بازده ارائه می شود.
وی افزود: این طرح در راستای بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور، کاهش سرعت و آرامسازی ترافیک عبوری و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات عابران پیاده بویژه دانش آموزان اجرایی شده است.
وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح از علایم هشداردهنده دیداری نظیر شابلون آهسته، مدرسه، نوارهای لرزاننده و گل میخ پلاستیکی استفاده شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ادامه داد: با این روش حین عبور خودرو از این علایم صدا و لرزشی هشداردهنده تولید می شود و بصورت مستقیم به کاهش سرعت و آرام سازی ترافیک جهت کاهش تصادفات و تلفات در محدوده مدارس حاشیه راهها کمک می کند.
برای ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان، افزایش فرهنگ ترافیک، آگاهی از نحوه تردد ایمن جاده ها و همچنین جلوگیری از سوانح رانندگی در محدوده عبور دانش آموزان مدارس حاشیه راههای برون شهری و روستایی، 25 مدرسه استان کرمان ایمن سازی فیزیکی می شود.
این طرح در شهرستان های رفسنجان، بردسیر، سیرجان، زرند، راور، کاظم آباد، جوشان، نرماشیر و بم در حال اجرا است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.