به گزارش روز یکشنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان وحید محمدی افزود: پس از بازدید معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در اردیبهشت ماه سال جاری و به دنبال درخواست این اداره کل، گروهی از متخصصان و کارشناسان برجسته مرمت آثار کشور به کرمان اعزام و طی یک برنامه فشرده سه روزه با بررسی تمام آثار هنری گنجینه موزه نسبت به تهیه مشخصات مرمتی آثار اقدام می کنند.
وی بیان کرد: بزودی با حمایت معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه ریزی لازم در زمینه ترمیم تمام آثار مورد نظر صورت خواهد گرفت.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بعنوان دومین موزه کشور است، که گنجینه ای از آثار هنرمندان خارجی ،آثاری از هنرمندان شاخص نوگرای ایران، مجموعه ای از آثار سهراب سپهری و آثار علی اکبر صنعتی و همچنین کتابخانه تخصصی هنر در جنوب شرق کشور را دارد.
موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان یکی از زیباترین و بزرگترین موزه های ایران و جنوبشرق کشور است.
بنای این موزه نزدیک به ٨٠ سال پیش توسط مردی نیکوکار به نام حاج اکبر صنعتی زاده به منظور پرورشگاهی برای کودکان یتیم ساخته شد و حدود 40 سال به عنوان پرورشگاه از آن استفاده می شد.
در سال ١٣٥٦ این محل برای نگهداری و نمایش آثار سید علی اکبر هنرمند، نقاش و مجسمه ساز و آثار سایر هنرمندان ایران و جهان به موزه تبدیل شد و هم اکنون حدود یک هزار و 500 اثر از آثار نقاشی و مجسمه های هنرمندان بنام ایران و دنیا در آن نگهداری می شود.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.