به گزارش ایرنا، مسعود الهامی عصر یکشنبه در آیین کلنگ زنی مرکز داده ICT ( فناوری اطلاعات و ارتباطات )استان کرمان افزود: این استان طی دولت یازدهم و دوازدهم در شبکه انتقال رشد 2 برابری داشته و ظرفیت پهنای باند ورودی آن رشد هفت برابری داشته است.
وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده طول فیبر نوری زیرساخت 1.3 برابر و پهنای باند بهره برداری شده استان کرمان 20.3 برابر شده بنابراین می توان گفت که در شبکه دسترسی و زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری مطلوب شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: همچنین طی دولت تدبیر و امید تمامی 71 شهر استان کرمان مجهز به نسل چهارم اینترنت شده اند و سایت های شبکه 3g و 4g به میزان 32.6 برابر رشد داشته است.
وی افزود: طی دولت یازدهم و دوازدهم اینترنت پرسرعت بیسیم 2 هزار و 545 روستا و اینترنت باسیم در 850 روستای استان کرمان تامین شده است و رشد 7.5 برابری اینترنت ثابت و همراه را شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: مشکلات حوزه شبکه انتقال استان کرمان از طریق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران پیگیری شده است و این استان به عنوان نخستین و تنها استان کشور به زودی از شبکه انتقال potn بهره مند می شود.
الهامی گفت: بزودی و با همکاری استاندار کرمان تمامی سایت های در حال اجرای اداره کل ارتباطات و فناوری ارتباطات زیر بار می رود و مردم این استان در دور افتاده ترین مناطق می توانند از این پروژه ها بهره مند شوند.
وی افزود: اینک نواقص اینترنت جاده های فرعی و روستایی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال برطرف شدن است.
وی ابراز کرد: پس از زلزله 26 آذرماه در شهرستان کوهبنان با توافق انجام شده، راه اندازی 90 ایستگاه مخابراتی با اعتبار 90 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد، .
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: تا 23 خردادماه امسال و پس از تامین برق، تمامی پروژه های این حوزه در نقاط بحرانی استان کرمان به بهره برداری می رسند.
همچنین عملیات اجرایی پروژه مرکز داده های استان کرمان و مجتمع ict با حضور استاندار کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و مدیرکل هماهنگی امور استان های این وزارت خانه و برخی مسئولان دستگاه های اجرایی این استان در ساختمان پست قدیم کرمان آغاز شد.
برای این پروژه اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان و هفت هزار و 180 متر زیربنا (ازجمله پنج هزار متر عرصه) از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.
پروژه مرکز داده های استان کرمان و مجتمع ict ظرف یک سال و نیم به بهره برداری خواهد رسید و شامل واحدهای زیرساخت پست، پست بانک و مانیتورینگ شبکه های ارتباطی است.
شبکه انتقال potn دانشی بومی از نسل جدید از تکنولوژی ارتباطی با فیبر نوری است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.