به گزارش ایرنا، حسین سالار عاملی روز دوشنبه در همایش توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر علوم و تحصیلات عالی افغانستان، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان افزود: از مرحله آموزش باید به سمت مرحله پژوهشی حرکت کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک پژوهش های مشترکی بین 2 کشور ایران و افغانستان انجام شود.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل به اعطای بورس به مربیان و اعضای هیات علمی دانشگاههای ایران و افغانستان، انتقال تجربیات پژوهشی، راه اندازی دانشگاه های مشترک فنی و حرفه ای و کاربردی، اتحادیه روسای دانشگاه های 2 کشور به عنوان نمونه ای از همکاری های علمی آینده کشورهای ایران و افغانستان نام برد.
وی اضافهکرد : اینک پنج کارگروه در کشور در زمینه همکاری با افغانستان تشکیل شده که یکی از این کارگروه ها علمی و فرهنگی است.
به گفته سالار عاملی هم اکنون چهار هزار و 900 دانشجو افغان در وزارت علوم، 592 دانشجو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 2 هزار و 508 دانشجو در پیام نور و هفت هزار و 838 نفر در دانشگاه آزاد اسلامی کشورمان مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه ایران نیز سه شعبه دانشگاهی در افغانستان دارد، گفت: دانشگاه پیام نور در سه شهر، دانشگاه آزاد و دانشگاه جامعه المصطفی نیز در کابل شعبه دارند.
وی تاکید کرد: همکاری چند جانبه با جمهوری اسلامی افغانستان مد نظر کشورمان قرار دارد که مهمترین آن موسسه جی آی زد آلمان است.
وی گفت: در حوزه زیرساختی و تحلیلی و کارآمدی و راندمان عمل فعالیت های بین الملی خود را با کشورهای مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل گفت: انعطاف پذیری برای پیشرفت کار موضوع زیربنایی و رفتاری ما است که در ارتباطات مورد توجه قرار دارد.
وی تصریح کرد: آخرین مورد در حوزه رفتاری این است که در روابط بین الملل هر دو طرف نفع ببرند زیرا این مهم روابط را مستحکم تر می کند.
همایش یکروزه توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر علوم و تحصیلات عالی افغانستان، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان محلی در رفسنجان برگزار شد.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.