به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی دوشنبه در دیدار با مدیرکل و شورای معاونین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان افزود: نهاد کمیته امداد از میراث گرانبهای بنیانگذار انقلاب اسلامی است که در طول 40 سال اخیر خدمات زیاد و جاودانه ای را به محرومان و مستضعفان که صاحبان اصلی انقلاب هستند، ارائه کرده است .
وی با اشاره به اینکه با مدیریت جدید کمیته امداد کشور رابطه بین کمیته امداد و دولت تقویت شده است، ادامه داد: در همه جای دنیا نهادهای حمایتی وجود دارند که توانمندسازی، تقویت بنیه اقتصادی و سلامت را مورد توجه دارند و کمیته امداد نیز در این مسیر گام برمی دارد.
وی عنوان کرد: در حوزه ایجاد نیروگاه های خورشیدی خانگی برای مددجویان کمیته امداد کار بسیار خوبی انجام شده است که امیدواریم در سال آینده با وسعت بیشتری دنبال شود.
استاندار کرمان بر توزیع هدفمند کمک های دولتی در جامعه به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم تاکید و اظهار کرد: 1800 میلیارد تومان یارانه در سال پرداخت می شود که اگر نیمی از این هزینه ها در سلامت هزینه می شد خدمات گسترده ای را به جامعه ارائه می کرد.
وی تصریح کرد: سیاست پرداخت پول به مردم کار درستی نبوده است و با این منابع می توان کارهای بزرگی را انجام داد تا رضایت مردم نیز بیشتر باشد.
رزم حسینی به اهمیت توانمندسازی جوامع محلی اشاره و بیان کرد: امیدواریم حرکت های آغاز شده در استان کرمان در این حوزه را در سال آینده با وسعت بیشتری دنبال کنیم.
وی گفت: همایش کریمان دیار مهربانی (والی مهر) که د رتهران برگزار شد در کشور بی نظیر و اقدامی بسیار خوب برای جلب همکاری خیران در توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بود که جای تقدیر دارد.
استاندار افزود: اگر به سمتی حرکت کنیم که خیرانی برای توانمندسازی خانواده های مددجویان جذب شوند، کار بسیار شایسته ای است.
وی با اشاره به اجرای ایده جذب همکاری شرکت های توانمند برای توسعه استان در قالب معین های اقتصادی، گفت: هنوز در ابتدای راه هستیم و کارهای بزرگی را می توانیم اجرایی کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سال 95 بالاترین ایجاد اشتغال را در سال ها پس از انقلاب داشته ایم، عنوان کرد: با استفاده از شرکت های بزرگ اقتصادی در استان می توانیم گام های بزرگی را در این حوزه برداریم که در این زمینه برنامه ریزی هایی انجام می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه 93 هزار خانوار در این استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، گفت: در سال جاری بالغ بر 70 میلیارد تومان مستمری به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.
یحیی صادقی اظهار کرد: بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان هزینه های دانش آموزی، 2هزار و 160 مورد جهیزیه، 26 میلیارد تومان هزینه های بهداشت و درمان وهفت هزار و 200 وام کارگشایی در سال جاری پرداخت شده است.
وی به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال اشاره و بیان کرد: تسهیلات پیش بینی شده در حوزه اشتغال به صورت کامل جذب شده است و این در حالی است که تعهد اشتغال این اداره کل در سال چهار هزار شغل بوده است که تاکنون 6 هزار و 855 شغل ایجاد شده است.
وی ادامه داد: برای نخستین بار دراستان کرمان میزان جذب تسهیلات اشتغال زا به این میزان بوده است و این نشان از همگرایی مدیران، حمایت دولت و پشتیبانی های مدیریت کمیته امداد کشور دارد.
صادقی اظهار کرد: در سال جاری یک هزار و 620 تخته فرش بالغ بر هشت هزار و 200 مترمربع توسط مددجویان کمیته امداد بافته شده و به فروش رسیده است.
وی عنوان کرد: 9900 نفر از فرزندان مددجویان مورد آموزش های مهارتی قرار گرفته اند تا زمینه ورود آنها به بازار کار تسهیل شود.
وی با تاکید بر این مطلب که نقش کمیته امداد در اقتصاد استان بسیار قابل توجه است، گفت: بالغ بر 10 هزار راس دام سنگین در اختیار خانواده های مددجویان قرار دارد.
صادقی گفت: در حوزه مشارکت های مردمی در 10 ماه امسال حدود 50 میلیارد تومان جمع آوری شده است که 10 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات بوده است که از مجموع زکات پرداخت شده در استان، 60 درصد صرف رسیدگی به محرومان و 40 درصد صرف هزینه های عمرانی می شود.
وی شمار کارکنان کمیته امداد را یک هزار و 250 نفر دانست و گفت: تلاش شده در جای جای استان به ویژه در نقاط محروم نمایندگی های کمیته امداد را داشته باشیم تا دسترسی محرومان به خدمات این نهاد حمایتی تسهیل شود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.