به گزارش ایرنا اسدالله جولایی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خیرین و یاوران ستاد دیه نمایندگی استان کرمان افزود: ستاد دیه در کشور از سال 69 شکل گرفته و تاکنون 110 هزار و 466 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به همت این ستاد از زندانهای کشور آزاد شده اند.
وی تصریح کرد: زندان برای انسان خوب، جاید بدی است و نباید برای زندانیان جرائم غیرعمد زندان پیش بینی شود.
مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال جاری مبلغ 313 میلیون تومان به ستاد دیه کشور کمک کرده اند.
وی با اشاره به تصویب قانون بیمه اعتباری شخص ثالث تصریح کرد: با اجرای این قانون بسیاری از زندانیان دیه آزاد شده و بیمه ها در این زمینه موظف به پرداخت خسارت هستند.
وی با بیان اینکه بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به کشیدن چک بی اعتبار توسط افراد است افزود: در حال حاضر حدود 12 هزار نفر با 900 میلیارد تومان بدهی در زندان به سر می برند و امیدواریم با همکاری مجلس و قوه قضاییه و اصلاح قوانین مشکل این افراد بر طرف شود.
جولایی ادامه داد: در سال گذشته برای 9 هزار و 143 نفر به مبلغ 272 میلیارد تومان گذشت توسط ستاد دیه انجام گرفت و در 9 ماهه سال جاری نیز هفت هزار و 481 نفر از زندانیان چک با 240 میلیارد تومان گذشت از طرف شاکیان آزاد شدند.
وی تاکید کرد: باید در بحث مهریه نیز فرهنگ سازی لازم انجام شود و به پیشگیری و آموزش و اجرای قانون توجه بیشتر شود.
این آیین با حضور آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه یابق کرمان و مدیر حوزه های علمیه استان؛ رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان در تالار بهرامی شهر کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از خیرین ستاد دیه استان کرمان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.