به گزارش ایرنا، عباس سعیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت ایام الله دهه فجر ضمن گرامیداشت این دهه با بیان اینکه در راستای اجرای این طرحها در حوزه جهاد کشاورزی استان 544 شغل ایجاد می شود افزود: 38 پروژه در حوزه آب و خاک با اعتباری بالغ بر 313 میلیارد ریال، پنج طرح دامپروری با اعتبار بیش از 88 میلیارد ریال و یک طرح شیلات با اعتبار بیش از 500 میلیون ریال از جمله طرح های دهه فجر در شمال استان کرمان است.
وی ادامه داد: هفت پروژه قابل افتتاح در دهه فجر سال جاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتباری بالغ بر 268 میلیارد ریال و هشت پروژه تولیدات گیاهی با اعتباری بیش از 335 میلیارد ریال افتتاح می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای طرح های آب و خاک 2 هزار و 900 هکتار از اراضی این استان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار می شود.
سعیدی از لایه روبی پنج طرح مرمت قنوات، سه طرح انتقال آب و 29 طرح آبیاری تحت فشار در ایام دهه فجر در استان کرمان خبر داد و افزود: سد آهوییه شهرستان بافت با اعتباری حدود 53 میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری افتتاح می شود.
وی گفت: 6 پروژه دامپروری نیز با اعتباری بالغ بر 88 میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری در شمال استان کرمان به بهره برداری می رسد که این امر سبب ایجاد 20 شغل در این بخش می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه پنج طرح دامپروری شامل چهار طرح پرورش مرغ تخمگذار و یک طرح پرورش مرغ گوشتی در دهه فجر به بهره برداری می رسد که با اجرای این طرح 170 هزار قطعه به تعداد مرغ تخمگذار و 20 هزار قطعه به موجودی مرغ گوشتی استان افزوده می شود و این پروژه ها با هزینه کرد 88 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
سعیدی تصریح کرد: سالانه 45 هزار و 700 تن گوشت و 17 هزار و 500 تن تخم مرغ در استان کرمان تولید می شود.
سعیدی تصریح کرد: یک پروژه شیلات با ظرفیت سالانه 10 تن و با اعتبار کل 500 میلیون ریال نیز در دهه فجر سال جاری افتتاح می شود.
حدود پنج هزار برنامه با موضوع دهه فجر در این استان اعلام شده که در بخشهای مختلف علمی، هنری، رسانه ای، مراسم، نمایشگاهی و غیره است.
از پنجم تا 12 بهمن با عنوان هفته استقبال از دهه فجر نام گذاری شده است.
18 ویژه برنامه محوری در 18 مسجد، همایش فعالان قرآن و نماز، همایش تجلیل از مبارزان انقلاب اسلامی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه ها، جشن اصناف و بازاریان همایش تبیین نقش هییات مذهبی برای اولین بار جشنواره فرهنگی هنری روستایی عشایری مسابقات فرهنگی در رشته های مختلف ورزشی از دیگر برنامه های دهه فجر سال جاری در کرمان است.
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بعد از تبعید 15 ساله در دوازدهم بهمن سال 1357 به ایران وارد شد و در نهایت در 22 بهمن ماه با اعلام بی‌ طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.