علی اکبر سلطانی نژاد روز دوشنبه در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مردم زلزله زده از تسهیلات بانکی کم بهره و کمک های بلاعوض بهره مند خواهند شد گفت: 40 میلیون تومان وام و 6 میلیون تومان کمک بلاعوض برای بازسازی منازل مسکونی در شهر کوهبنان و 30 میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض برای بازسازی منازل مسکونی به روستاهای زلزله زده تعلق می گیرد.
وی تصریح کرد: تاکنون برای 881 متقاضی تشکیل پرونده شده، 354 واحد آوار برداری شده و 636 متقاضی جهت صدور پروانه و انعقاد بانکی به شهرداری، دهیاری و بانک ها معرفی شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت:در مدت یاد شده همچنین برای مردم زلزله زده شهرستان کوهبنان 150 پروانه ساختمانی صادر گردیده و 190 کانکس در شهرستان کوهبنان به خانواده هایی که خانه آنها تخریب و آواربرداری شده تحویل شده است.
وی افزود: همچنین 15 نفر پی کنی کرده، سه فونداسیون ریخته شده و 2 اسکلت ساختمان نصب شده است.

**عزم همگانی لازمه بازسازی کوهبنان کرمان
سلطانی نژاد با بیان اینکه عزم همگانی برای بازسازی کوهبنان امری ضروری است اظهار کرد: مردم باید مشارکت لازم را با بنیاد مسکن داشته باشند و به سرعت ساخت و ساز منازل مسکونی خود را آغاز کنند.
وی همچنین ضمن تقدیقدر دانی از همکاری مردمی با بنیاد مسکن مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت و ساز واحدهای آسیب دیده از حوادثی ازجمله زلزله است و این ارگان از نخستین ساعات زلزله کوهبنان در کنار مردم زلزله زده این شهرستان بوده است و تا ساخت آخرین منزل مسکونی خواهد ماند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان افزود: در نخستین ساعات روز جمعه اول دیماه تیم های کارشناسی میزان خسارات وارده به واحدهای مسکونی شهری و روستایی در شهرستان کوهبنان را بررسی و ارزیابی کردند.
وی با بیان اینکه وظیفه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این است که واحدها را به لحاظ میزان خسارت و خطرپذیری در روزهای نخست زلزله برای آوار برداری اولویت بندی کند، افزود: تمامی متقاضیان واحدهای آسیب دیده بر اثر زلزله بصورت رایگان آوار برداری می شوند.
بیش از یک ماه از زلزله 5.2 ریشتری شهرستان کوهبنان می گذرد؛ این زمین لرزه علاوه بر خسارات فراوان مالی ازجمله تخریب منازل مسکونی و سازه های شهرستان کوهبنان و دهستان جور چندین مصدوم برجای گذاشت.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.