به گزارش ایرنا، مهزاد حمیدی روز چهارشنبه در همایش بزرگ شوراهای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: سرمایه انسانی موجود در آموزش و پرورش به عدد و رقم در نمی آید و بسیار ارزشمند است.
وی اظهار کرد: معلم نخستین رتبه اعتماد اجتماعی را دارد و بیانگر این مهم است که مردم به معلم اعتماد دارند و برای مسائل علمی ارزش قائل هستند.
حمیدی اظهار کرد: بعید می دانم هیچ ساختار، سازمان و وزارتخانه ای در کشور چنین اعتقادی و با انگیزه بالا گرد هم بیایند و برای جهاد سوادآموزی و علم اندوزی که مالامال از تاکیدات دینی و تاریخ ادبیات ماست تصمیم گیری کنند.
وی با بیان اینکه فرهنگ ما بر حمایت از دانش و علم اندوزی استوار است گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان عظیم در کشور و فراتر از وزارتخانه و قوه است و تشکیلاتی است که همه اعضای جامعه بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم با آن در ارتباط هستند.
حمیدی افزود: کمک به آموزش و پرورش در راستای فرهنگ اسلامی ما و کمک به اعضای خانواده خودمان است.
وی اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش بطور قطع ماموریت بزرگی را مد نظر دارد که بدون هماهنگی، مشارکت، همیاری و همدلی تمام دلسوزان علم در کشور حاصل نخواهد شد و این ظرفیت فرهنگی و اعتقادی در قانون شوراها متجلی شده است.
وی اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش ظرفیت بزرگ و ارزشمندی را برای این مجموعه بوجود آورده است.
معاون تربیت بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کرمانی ها پیش قراول عملیاتی کردن قانون شوراها در کشور هستند گفت: 679 شورای آموزش و پرورش در استانها تشکیل شده که تاکنون 32 هزار و 968 مصوبه داشته است.
وی تصریح کرد: قانون شوراها ایجاد شده که آموزش و پرورشی که مربوط به مردم است مردمی شود لذا همه عوامل در آن گرد هم بیایند و به صورت بومی تصمیم گیری کنند.
وی ادامه داد: وجه دیگر این قانون واگذاری اختیارات است و یکی از اقدامات خوب شوراهای آموزش و پرورش بحث مدارس هیات امنایی است که حدود هشت درصد دانش آموزان کشور را تحت پوشش قرار می دهد.
حمیدی اظهار کرد: در آینده با تجربه گردانی شوراها و با استفاده بیشتر از ائمه جمعه، متفکران، اهل اندیشه و اولیا دانش آموزان جلسات شورا به سرعت پیش برود و بخش های معطل مانده این شورا که ظرفیت های فراوان دارد مورد بهره برداری قرار گیرد.
ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، روسای آموزش و پرورش نیز در همایش بزرگ شوراهای آموزش و پرورش استان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان حضور داشتند.
24 تا 30 دی ماه به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.