به گزارش ایرنا ، رضا سنجری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ابتدای دولت یازدهم میزان دسترسی به آب آشامیدنی سالم در استان کرمان 55 درصد از روستاهای این استان بود که در سه سال ابتدایی دولت تدبیر و امید این آمار به 64 درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه مشکل اصلی این استان آب است ،اظهار کرد: با اجرای طرح همیاران آب در دولت یازدهم به میزان 1.5 میلیون مترمکعب آب در استان کرمان صرفه جویی شد.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه باید بجای سطح کشت راندمان کشاورزی را افزایش داد ، افزود: بخشی از افزایش راندمان کشاورزی و کاهش مصرف آب ناشی از تاثیر طرح همیاران آب بر کشاورزی این استان بود.
وی افزود: گلخانه ها در دولت تدبیر و امید از سنتی به سمت هیدروپونیک و مدرن رفته اند و با فرهنگسازی کشت گیاهان با مصرف کم جایگزین گیاهان با مصرف آب بالا شد و در نتیجه کشت چهار هزار و 200 هکتار در سال 92 به 9 هزار و 705 هکتار در سال 95 رسید و 126 درصد رشد داشته است.
سنجری عنوان کرد: توسعه آبیاری تحت فشار در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل 46 درصد رشد داشته است و کشت های گلخانه ای در این استان از یکهزار و 490 هکتار به یکهزار و 828 هکتار رسیده است .
وی با بیان اینکه تولید گندم یک محصول استراتژیک است ، گفت: تولید گندم در استان کرمان از 209 هزار تن در سال 92 به 296 هزار تن در پایان سال 95 رسیده و 42 درصد افزایش داشته است لذا راندمان تولید افزایش یافت و همچنین در دولت تدبیر و امید ماشین آلات برداشت گندم نیز بروز شد.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان افزود: دانه های روغنی با نیاز آبی کمتر و ارزش افزوده بیشتر از 360 هکتار در سال 92 به سه هزار و 350 هکتار در پایان سال 95 رسیده و بیش از 80 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: تولید بذر با تولید هشت هزار و 500 تن در سال 92 به 14 هزار و 700 تن در پایان سال 95 رسید و 73 درصد رشد داشته است.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان افزود: در دولت تدبیر و امید پنجهزار و 200 میلیارد تومان پیش بینی سرمایه گذاری در طرح های عمران شهری شده است و 2 هزار و 200 میلیارد تومان طرح در دست مطالعه، سه هزار میلیارد تومان طرح در دست اجرا است و همچنین یکهزار و 500 میلیارد تومان تا پایان سال 95 ازجمله برای تقاطع های غیر همسطح، بدنه سازی میدان و بهسازی پاویون فرودگاه هزینه شده است.
استان صنعتی و معدنی کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی طرح همیاران آب از سال 93 با همکاری استاندار کرمان، دستگاه های اجرایی و کارشناسان مربوط به مرحله اجرا گذاشته شد و این طرح تا به امروز دستاوردهای خوبی داشته و در استان کم آب کرمان که سالها دچار خشکسالی است موجب صرفه جویی خوبی شده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.