محمد رضا پور ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه انتقال آب از مهمترین پروژه های کلان استان کرمان است و اگر در طی سالهای پیش رو نتوانیم فکری برای مساله آب استان بکنیم معلوم نیست در دهه آینده بتوان در این مورد تصمیم گیری کرد.
وی بیان کرد: موضوع تامین آب برای بخش صنعت از حوزه دریا از سه سال قبل آغاز شده است و سه مجتمع بزرگ معدنی و صنعتی چادر ملو یزد، گل و گهر سیرجان و مس سرچشمه رفسنجان پایه گذار انتقال آب هستند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در این طرح تضمین خرید آب شرب بر اساس قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است و در فاز اول 180 میلیون متر مکعب آب انتقال پیدا می کند.
وی اظهار کرد: اخیرا مجمع نمایندگان استان کرمان از پروژه انتقال آب از خلیج فارس بازدید داشته و خوشبختانه کارهای ارزشمندی در دست اقدام است.
پور ابراهیمی تاکید کرد: این طرح مختص به استان کرمان نیست و این طرح در قالب استفاده از ظرفیت آب برای صنعت و شرب برای استان های هرمزگان و یزد نیز انجام می شود.
وی با بیان اینکه در این طرح بخش صنعت اصلی ترین مخاطب ما است تصریح کرد: این خط بزرگترین خط انتقال آب منطقه است و در نشستی با وزیران مربوطه و مسئولان ارشد اجرایی و اقتصادی، سندیکای بانکی برای تامین مالی مشکلات پروژه پیش بینی های لازم انجام شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آزاد سازی تمامی خط انتقال آب به عنوان سخت ترین بخش پروژه انجام شده است و پیش بینی می کنیم تا 2 سال آینده پروژه به اتمام برسد.
وی گفت: طی توافقی با شرکت شهرک های صنعتی و شرکت پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس، خرید تضمین آب برای واحدهای صنعتی منعقد خواهد شد.
پور ابراهیمی افزود: همچنین قرار داد خرید آب شرب نیز توسط وزارت نیرو با شرکت انتقال آب نیز انجام می شود و بواسطه این 2 قرار داد می توانیم از فاینانس خارجی برای تکمیل این پروژه استفاده کنیم.
استانهای هرمزگان ، کرمان و یزد از جمله استانهایی با اقلیم خشک هستند که به علت دامنه خشکسالی این استانها هم اکنون به لحاظ آب در وضعیت قرمز قرار دارند.
پروژه انتقال اب خلیج فارس ضمن رفع مشکلات تامین اب شرب این سه استان می تواند در رونق چرخ صنعت این استانها نیز موثر واقع شود.
به گفته کارشناسان تکمیل این پروژه در دست انجام می تواند در حوزه تامین آب شرب و صنعت سه استان هرمزگان،کرمان و یزد تحولی بنیادین را ایجاد کند .
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.