به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدایی در بیست و هشتمین نشست شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی با موضوع بهبود فضای کسب و کار (پنجره واحد) به نشست اخیر استاندار کرمان و مجمع نمایندگان با وزرای نیرو، اقتصاد و دارایی و مدیران عامل بانک ها در پایتخت اشاره کرد.
وی اظهار کرد: در این نشست در خصوص تامین مالی برخی از پروژه های آبی بزرگ استان تصمیم گیری شد.
وی به سه راهکار ارائه شده در این نشست در خصوص تامین مالی پروژه انتقال آب از خلیج فارس و تشکیل کنسرسیومی از بانکها برای پروژه انتقال آب داخل استان و تضمین خرید آب توسط وزارت نیرو اشاره و یادآورشد: هر پروژه و فاینانس خارجی که توجیهات فنی، مالی و اقتصادی کافی داشته باشد، تضمین دولتی آن امکان پذیر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان تصریح کرد: طی آغاز به کار دولت تدبیر و امید در استان کرمان، قوانین مربوط به توسعه در استان کرمان احصاء و در دیدار اخیر با معاون وزیر اقتصاد و دارایی مقرر شد این قوانین در هیات مقررات زدایی مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری و در صورت لزوم اصلاح شود.
فدایی با اشاره به سر جمع اعتبارات اشتغالزایی استان کرمان (یک هزار و 347 میلیارد تومان)، افزود: در استان کرمان در بحث اشتغالزایی حدود 40 درصد کار انجام شده و بخش مانده این اعتبارات بزودی در راستای ایجاد اشتغال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
** سیستم جی. آی. اس با 64 لایحه تکمیل و استقرار یابد
رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز در این جلسه با انتقاد از طولانی شدن روند اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری در استان، افزود: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ظرفیتی است که بهبود فضای کسب و کار را در استان دنبال می کند.
طبیب زاده با تاکید بر اینکه سیستم جی. آی. اس با 64 لایحه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تکمیل و استقرار یابد خاطرنشان کرد: پنج سازمان استعلام شونده اصلی موظف شوند امکان سخت افزاری و نرم افزاری پاسخ استعلامات را ظرف مدت زمان مشخص فراهم کنند.
وی یادآورشد: با توجه به عدم هماهنگی های احتمالی و هم پوشانی برخی از مجوزها و استعلامات، پنجره واحد سرمایه گذاری استان باید مستقر و کلیه سامانه های مرتبط در امور سرمایه گذاری استان ساماندهی شوند.
طبیب زاده از آمادگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برای ایجاد بانک اطلاعاتی قوانین کشور و استخراج قوانین غیرضروری، مخل و مزاحم تولید، فعال نمودن کمیته ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، اجرایی نمودن رفع موانع قانونی استخراج شده توسط استانداری کرمان تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی در راستای تسهیل در امور سرمایه گذاری خبر داد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.