به گزارش ایرنا، علیرضا اسدی روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهربابک افزود: ساختمان فعلی بیمارستان ولی عصر (عج) این شهرستان بسیار قدیمی است و امنیت لازم را ندارد.
وی اظهار کرد: در این شهرستان با توجه به ظرفیت های موجود کارهای خوبی انجام شده که از آن جمله می توان به برگزاری انتخابات باشکوه و کسب رتبه دوم کشوری، برگزاری همایش بزرگ پیاده روی 35 هزار نفری و جمع آوری کمک 7.5 میلیارد تومان خیران برای درمان اشاره کرد.
فرماندار شهربابک ادامه داد: احداث کارخانه آهک با 40 درصد پیشرفت فیزیکی، راه اندازی 2 کارخانه سیلیس با 100 درصد پیشرفت فیزیکی، راه اندازی مجتمع خدمات رفاهی شهربابک، راه اندازی سه کارگاه خیاطی با اشتغالزایی برای 100 نفر و پیگیری برای ثبت فرش و فیروزه شهربابک در این شهرستان از جمله اقدامات انجام شده است.
وی به مشکلات شهربابک نیز اشاره و بیان کرد: واگذار نکردن اختیارات به شهرستان، طولانی شدن روند واگذاری اراضی که موجب منقضی شدن سایر استعلامات می شود، مخالفت با اجرای طرح های خوب به دلیل قرار گرفتن روی زون آب و نبود زیرساخت های بخش صنعت از جمله مشکلات این شهرستان به شمار می رود.
** امام جمعه شهرستان شهربابک نیز گفت: ما در حکومتی هستیم که افراد در هر مسئولیتی و با هر امکاناتی در مسیر اقامه نماز، ادای زکات و اجرای فریضتین گام بر می دارند.
حجت الاسلام اصغر انصاری افزود: امکانات ما از برخی کشورها کمتر است اما به اندازه ای به عزت و کمال رسیده ایم که می توانیم دشمنی که به تعبیر رهبری عهد و پیمانی ندارد را ذلیل کنیم.
وی بر افزایش انجام سفرهای استاندار کرمان به شهرستان شهربابک تاکید کرد.
** تشریح مشکلات شهرستان شهربابک از سوی نماینده این شهرستان
نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات شهرستان شهربابک، خاطرنشان کرد: شرایط معدن چاه فیروزه از هر لحاظ آماده است و باطله برداری آن نیز انجام شده اما به دلیل مشکلات مالی تعطیل باقی مانده است.
علی اسدی کرم از همراهی استاندار کرمان در برنامه های شهرستان شهربابک تقدیر کرد و ادامه داد: همراهی های استاندار کرمان در مسیر توسعه شهربابک همواره راهگشا بوده است.
وی ادامه داد: مشکل آلایندگی کارخانه ذوب مس خاتون آباد نیز از مشکلات این شهرستان به شمار می رود.
وی خسارت به دامداران را نیز از جمله مشکلات مردم شهربابک دانست و ادامه داد: مسائل و مشکلات این شهرستان به ترتیب ادارات کل جمع آوری شده و با همکاری مدیران در راستای رفع آنها اقدام می شود.
اسدی با بیان اینکه تشکیل کمیسیون ماده واحده در شهرستان شهربابک ضروری است، گفت: جداسازی اراضی ملی از اراضی کشاورزی نیز ضرورت دارد.
شهرستان شهربابک با 13 هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، سومین شهرستان استان کرمان به لحاظ مساحت است که در فاصله 230 کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.