به گزارش ایرنا، خلیل همایی راد روز سه شنبه در ستاد مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه یک ساعت و 29 دقیقه پس از بروز این زمین لرزه نخستین پیام را از ستاد بحران دریافت کردیم افزود: این در حالی است که تلفن مدیران ستاد مدیریت بحران در هیچ شرایطی نباید قطع شود که این امر ناشی از ضعف سیستم ارتباطات در استان است.
وی اظهار کرد: طرح های پیشگیری از سرقت و ارتقا امنیت عمومی در استان کرمان لحاظ شده است.
همایی راد به آمادگی نیروهای امنیتی استان کرمان اشاره و تصریح کرد: مراقبت از مکانهای حساس مانند زندانها و تدابیر لازم در شهرها و محورهای مواصلاتی به مناطق زلزله زده نیز انجام شده است.
وی افزود: دانشگاهها، مدارس و معادن زغالسنگ نیز به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در صورت وقوع زلزله در آینده فردا تعطیل شده است.
وی همچنین به استمرار مشکل ارتباطی استان کرمان اشاره کرد و گفت: تلفن های پنج شماره ای استان کرمان نیز که قرار بود هیچگاه اشغال یا قطع نباشند؛ فاقد کارایی لازم بود که بر اساس گفت و گوی استاندار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار شد سریعا دستورات لازم برای رفع نقیصه ارتباطی صادر شود.
وی تاکید کرد: همچنین قرار شد کارگروه عملیاتی متشکل از فرمانداران مناطق زلزله زده، سازمان نوسازی مدارس، بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری نسبت به شناسایی مدارس، مراکز جمعیتی، بیمارستان ها و اماکنی که از استحکام لازم برخوردار نیستند اقدام کند تا شاهد تلفات احتمالی در صورت وقوع زلزله های شدیدتر نباشیم.
وی گفت: همچنین قرار شد آوار برداری ساختمان های فرسوده سریعتر انجام و در فرایند انتقال آنها الزامات زیست محیطی رعایت شود.
مدیرکل امنیتی انتظامی و سخنگوی شورای تامین استان کرمان افزود: سردار مطهری جانشین فرماندهی سپاه ثارالله، سرهنگ عسکری معاون قرارگاه جنوبشرق ارتش نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران حضور دارند و یگان های آنها با دریافت اختیارات کامل از فرماندهی کل ارتش و سپاه پاسداران؛ شامل یگان های مهندسی؛ هوانیروز و گردان های مقابله با بلیات آماده امداد رسانی است.
وی اظهار کرد: پیرو تاکیدات قبلی از کاربران شبکه های اجتماعی انتظار داریم از انتشار هرگونه اخبار نسنجیده که ممکن است موجب احساس ناامنی در شهروندان کرمان؛ راور و زرند که با زلزله روز جاری مواجه شده اند؛ اجتناب ورزند و در صورت پخش شایعات با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: پلیس بر مبنای وظیفه ذاتی خود در مشارکت با نیروهای امدادی، آماده خدمات رسانی بوده و هست.
سردار رضا بنی اسدی فر با بیان اینکه احضار پرسنل ستاد انتظامی و پلیس راه بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه انجام شد، گفت: موارد مربوطه به استان های معین اعلام شده که آمادگی لازم را داشته باشند.
زمین لرزه 6.2 ریشتری ساعت 12 و 13 دقیقه امروز در منطقه هجدک راور موجب وارد شدن خسارت به واحدهای مسکونی قدیمی شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.