رضا اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ابلاغ آن به ادارات کار شهرستانهای مشمول طرح ساماندهی اتباع خارجی، اتباع افغانستان و عراق دارای کارتهای آمایش 11 و 12 می توانند با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کار شهرستانهای محل اقامت خود و پرداخت هزینه تمدید پروانه کار از مزایای پروانه کار برخوردار شوند.
وی بیان کرد: هزینه تمدید کارت اشتغال این اتباع به مدت یک سال 285 هزار و 700 تومان و برای صدور پروانه کار مبلغ 360 هزار تومان دریافت می شود.
اسماعیلی ادامه داد: زمان اجرای این طرح تا پایان آذر ماه است و تمام اتباع خارجی باید برای ارائه مدارک لازم شامل 2 قطعه عکس پرسنلی، اصل کارت صادره در سال 95 و همچنین اصل کارت آمایش 11 و 12 و معرفی نامه از کارفرما به ادارات محل اقامت خود مراجعه و پروانه کار دریافت کنند.
وی با اشاره به ماده ۱۸۱ قانون کار گفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه کار و یا افرادی را که اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است را به کار بگیرند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار قید گردیده، بکار گماری کنند مراتب جرم محسوب می شود و به مجازات حبس از ۹۱ روز تا۱۸۰ روز محکوم خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: اتباعی که برای دریافت کارت کار خود اقدام نکنند از حقوق متعلقه به اتباع دارای پروانه کار محروم می شوند.
استان کرمان به دلیل نزدیکی با مرزهای شرقی پذیرای حدود 300 هزار نفر از اتباع کشور افغانستان است و تعداد زیادی از این افراد به صورت غیرمجاز در مناطق مختلف استان مشغول به کار هستند.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.