به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حمید خالقی افزود: حوزه های قضایی رودبار جنوب، سیرجان و مجتمع دادگاه های تجدید نظر کرمان با 49 درصد ابلاغ الکترونیک بیشترین درصد ابلاغ الکترونیک در استان را کسب کرده اند.
وی در رابطه با مزایای ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی و عضویت در سامانه ثنا عنوان کرد: صرفه جویی در هزینه، کوتاه شدن فرآیند دادرسی، حفظ حریم خصوصی و آبروی افراد، جلوگیری از تشریفات طولانی ابلاغ در داخل کشور و زمانبر نبودن ابلاغ اوراق قضایی و غیره از مزایای ابلاغ الکترونیکی است.
وی تصریح کرد: سامانه ثنا رضایتمندی بیشتر شهروندان از طریق خدمت رسانی با کیفیت و آسان‌ تر و کوتاه شدن فرآیند دادرسی را به دنبال داشته است.
خالقی افزود: در شیوه جدید ابلاغ اوراق قضایی مشکلات مردم در شیوه سنتی رفع شده است و از رفت و آمد آنها به سیستم قضایی جلوگیری و نیازی به مراجعه معمولی به در منزل مردم وجود ندارد.
این مقام قضایی بیان کرد: جلوگیری از تضییع حق و حقوق مردم از طریق ابلاغ بموقع اخطاریه و احضاریه، استفاده از بستر فضای مجازی در جامعه، افزایش سرعت ابلاغ، اجرای ابلاغ در مدت مناسب، کاهش و حذف بسترهای جرم خیز در ابلاغ و رفع اطاله دادرسی از دیگر مزایای ثبت نام در سامانه ثنا است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.