به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری در آئین این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: در 13 آبان ماه سه حادثه مهم بازداشت و تبعید امام راحل به ترکیه در سال 1343 هجری شمسی، حمله ماموران شاه به دانشجویان و دانش آموزان در دانشگاه تهران و شهید و مجروح کردن ده ها دانش آموز در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام رخ داده است.
وی به روز اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: اگر به امام حسین (ع) تاسی کنیم باید در برابر مستکبران عالم ایستادگی کنیم و نگذاریم آنها به اهداف شوم خود نائل شوند.
آیت الله جعفری، 14 آبان ماه روز فرهنگ عمومی را نیز مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: کسب علم، دانش و معرفت از اصول مهمی است که بدون آن زندگی آدمی فایده چندانی را در پی نخواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های شیعیان واقعی اشاره و بیان کرد: تقوا، تواضع، فروتنی، اهل تظاهر نبودن، امانتدار بودن، دائم مشغول ذکر بودن، روزه دار و نمازگزار بودن، احسان به والدین، بی تفاوت نبودن نسبت به همسایگان، فقرا و ایتام، راستگویی، اهل ایثار بودن، تلاوت قرآن و حفظ زبان از گناه و معصیت از ویژگی های شیعیان واقعی به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تکلیف خود را در همه موارد به درستی انجام دهیم باید هوشیار و بصیر باشیم.
آئین نماز جمعه کرمان در محل مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی **انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.