مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان از تجهیز، تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه شماره 10 آتش نشانی این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عسکری با اعلام این خبر اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال‌جاری مانورهای متعددی به منظور جلوگیری از اغتشاشات، سقوط هواپیما، اطفای حریق و امداد و نجات با ارگان‌های متعدد در سطح شهر کرمان برگزار شد.

عسکری با اشاره به اهمیت نصب شیر هیدرانت در تمامی معابر سطح شهر کرمان افزود: تاکنون تعداد 141 شیر هیدرانت نصب شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان انجام 311 مورد علت یابی، صدورگواهی جهت ارائه به مراکز قضایی، انتظامی و بیمه را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: در مدت یاد شده تجهیزات عملیاتی جهت تکمیل ایستگاه‌ها و هم چنین تجهیز نیروهای جدید به لوازم ایمنی شخصی انجام شده است.

عسکری به تکمیل و تجهیز ایستگاه شماره 5 واقع در پردیسان قائم  اشاره کرد و از انجام بازدیدهای ایمنی از کارگاه‌های ساختمانی فعال، مساجد، هتل‌ها و مهمانسراها، بیمارستان‌ها و ترمینال جدید خبر داد.

وی با بیان اینکه آموزش نقش مهمی در کاهش حوادث دارد و یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان است، افزود: در شش ماهه اول سال جاری پرسنل و نیروهای نهادهای مختلف از جمله آتش نشانان شهرداری‌های استان، پرسنل اداره برق جنوب (200نفر )، پرسنل سازمان شرکت پرسی ایران گاز، دانش آموزان و مهدهای کودک و هم‌چنین آتش‌نشانان این سازمان، آموزش‌های تخصصی آتش نشانی در زمینه‌ ست تنفسی، کف‌رسانی، زنده‌گیری انواع مارهای سمی و خطرناک و ... را فرا گرفتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان هم چنین از آموزش تئوری و عملی بالغ بر 200 نفر آتش‌نشان داوطلب در پنجمرحله، نحوه کار با خاموش کننده دستی، آشنایی با انواع مارها و نحوه زنده‌گیری انواع مارهای سمی و خطرناک، نحوه اطفاء حریق سیلندرهای گاز، آشنایی با حریق‌های مربوط به آشپزخانه، آموزش امداد و نجات در زمان زلزله و مواقع ضروری و نحوه کارکرد ست‌های هیدرولیک خبر داد.

عسکری صدور 360 مورد تاییدیه ایمنی به متراژ 270 هزار مترمربع ،1500 مورد بازدید از سازمان، 3150 مورد آموزش شهروندان و دانش آموزان، آموزش تعداد 290 نفر آتش‌نشان داوطلب، عقد تفاهم‌نامه همکاری با بیمارستان‌ها و مراکز دولتی جهت آموزش مقابله با شرایط بحران، تشکیل کارگروه بازدید از اماکن عمومی و پرخطر، انجام ممیزی مجتمع‌های تجاری و پزشکی، 168 مورد بازدید ایمنی، صدور دستورالعمل ایمنی برای 98500 متر مربع واحد تجاری و اداری، صدور دستورالعمل ایمنی برای 199300 متر مربع واحد مسکونی، علت یابی و صدور گزارش حریق به تعداد 518 مورد را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.

وی گفت: در شش ماهه اول سال جاری 968 مورد عملیات اطفای حریق  و 1590مورد عملیات امداد و نجات توسط پرسنل این سازمان در شهر کرمان انجام شد.

عسکری همچنین از برگزاری مسابقات مختلف ورزشی با هدف ارتقاء سطح فنی و آمادگی جسمانی پرسنل آتش نشانی در مدت زمان یاد شده خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.