به گزارش ایرنا، جعفر رودری روز پنجشنبه در ستاد راهبردی و هماهنگی برنامه ششم توسعه کشور افزود: برنامه ششم توسعه کشور ابلاغ شده و یکی از ویژگی های اصلی آن توجه به مفهوم توسعه به جای توجه محض به رشد اقتصادی است و بر این اساس عوامل غیر اقتصادی نیز مد نظر قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: حجم اعتبارات دولتی حدود 13 درصد منابع مورد نیاز برنامه ششم توسعه کشور را تامین می کند و مابقی اعتبارات مورد نیاز باید از بخش های خصوصی و غیردولتی تامین شود.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور، استان کرمان محوریت جنوبشرق را دارد عنوان کرد: استان کرمان با نقش آفرینی در ایجاد خدمات می تواند پشتیبان منطقه مکران باشد.
وی با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه کشور، استان کرمان به عنوان قطب معدنی دیده شده است ادامه داد: تمام فعالیت های بخش دولتی و غیردولتی باید در برنامه ششم توسعه کشور دیده شود.
رودری گفت: در استعلام انجام شده از دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده که برنامه های اقتصاد مقاومتی میان مدت در قالب برنامه ششم توسعه باید تدوین شود و از این رو سند برنامه ششم توسعه کشور در راستای اسناد فرادستی از جمله اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: آسیب شناسی و تحلیل روند گذشته نیز در برنامه ششم توسعه کشور انجام شده است و رسیدن به هشت و نیم درصد رشد اقتصادی در استان کرمان غیر قابل دسترس نیست.
وی خاطرنشان کرد: بهره وری استان کرمان در برنامه قبلی منفی بوده و باید این موضوع را به عنوان یک هدف در برنامه ششم توسعه به صورت ویژه مد نظر قرار دهیم تا به راهکارهایی در این زمینه دست یابیم.
وی در ادامه با اشاره به لزوم واگذاری سه هزار پروژه ملی نیمه تمام به بخش غیردولتی عنوان کرد: در استان کرمان در سال گذشته 543 پروژه واگذار شده و در سال جدید 109 پروژه باید واگذار شود.
وی یادآور شد: سه هزار و 144 پروژه در استان وجود که یک هزار و 63 پروژه در سال 96 احداثی یا توسعه ای هستند که قابلیت واگذاری دارند و ما بقی پروژه های مستمر برای تجهیز، نگهداری یا بهره برداری است.
ستاد راهبردی و هماهنگی برنامه ششم توسعه هم اکنون در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان در حال برگزاری است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.