به گزارش ایرنا ، علی محرابی دوشنبه در جریان بازدید از نقاط حادثه دیده از سیل سد نسا بم در سال گذشته بیان داشت: با توجه به اینکه سیل سال گذشته در اثر سر ریز شدن خسارت زیادی را در پی داشت این اعتبار برای هدایت آب سرریز این سد در زمستان امسال تخصیص یافت .
وی همچنین در بازدید از تنها کارخانه شهرستان بم که در اثر سیلاب سال گذشته از سر ریز شدن سد نسا دچار خسارت شده بود بیان داشت :اداره کل صنعت و معدن بایدهر چه سریعتر نسبت به از سر گیری این کارخانه اقدام کند .
فرماندار ریگان در این بازدید با اشاره به اینکه سیلاب ناشی از سر ریز شدن سد نسا در سال گذشته 2 روستا را مدفون کرد ،ابراز داشت : در صورتی که برای مهار این سیلاب در امسال برنامه ریزی انجام گرفته نشود شهرستان های شرقی از جمله ریگان دچار خسارت خواهد شد .
امین باقری گفت :ریگان کانون بحران ریزگردها سیلاب طوفان شن و همچنین زلزله می باشد که یک شهرستان بحرانی در استان می باشد و نیازمند توجه ویژه می باشد .
وی افزود: با توجه به اینکه این شهرستان کانون بحران ریزگردها و طوفانهای شدید شن در استان می باشد خواستار راه اندازی ایستگاه سنجش ریزگردها در این منطقه شد .
فرماندار ریگان همچنین خواستار تخصیص 5دستگاه بولدوزر جهت ایجاد دایتهای حفاظتی در اطراف روستاها شد .
باقری تصریح کرد :با توجه به اینکه اخیرا یک قلاده پلنگ ایرانی در این شهرستان مشاهده شده است خواستار تخصیص اعتبار جهت حفاظت از این گونه نادر شد.
وی بیان کرد :شهرستان ریگان با توجه به صعب العبور بودن ونقاط بحرانی نیازمند خودروی کمک دار جهت امداد رسانی به این مناطق در شرایط بحرانی می باشد.
براساس این گزارش سیلاب های زمستان گذشته ناشی از سرریز شدن آب سد نسا در بم به علت پیش بینی های لازم از جمله ایجاد دیوار (داکت )های بتنی در مسیر عبور این اب به شهرستانهای شرقی استان از جمله ریگان و فهرج ، خسارتهای زیادی را متوجه روستاهای این دو شهرستان کرد.
شهرستان ریگان در 285کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.
خبرنگار : موسی ملائیان ** انتشار ک بهنام احمدی
7442/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.