به گزارش روز یکشنبه روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، این جشنواره طی روزهای 30 مهر تا اول آبان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار می‌ شود.
در این مرحله از جشنواره، 24 قصه‌ گو در بخش کانون پرورش فکری، 9 قصه ‌گوی آزاد و 2 قصه‌ گو در بخش پدربزرگ و مادربزرگ ‌ها طی 2 روز رقابت به روایت قصه ‌هایشان می‌ پردازند.
این قصه ‌گویان از میان 114 شرکت کننده در بخش کانون پرورش فکری، 40 نفر در بخش آزاد و هفت قصه ‌گو در بخش پدربزرگ و مادربزرگ ها به مرحله‌ استانی بیستمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی راه یافته‌ اند.
بنابر این گزارش، پس از داوری قصه ‌گوییها توسط فرزانه فرازمند، فاطمه شهبا و طیبه اعتمادی، هفت قصه ‌گو از کرمان به مرحله منطقه‌ ای این جشنواره در استان یزد راه پیدا می‌ کنند.
آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌ المللی قصه‌ گویی روز سه ‌شنبه 2 آبان در سالن اجتماعات اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت برگزار می‌ شود.
امروزه نقش قصه گویی در انتقال مفاهیم درسی، پرورش سبک زندگی اسلامی - ایرانی، احیا سنت ها و آیین های فرهنگی، تاریخی، بومی و محلی مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گرفته است.
45 مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف استان کرمان فعال است.
در حال حاضر 6 مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کرمان فعال است که هر کدام از این مراکز حدود 30 روستای این استان را پوشش می دهد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.