به گزارش ایرنا، امین باقری روز چهارشنبه در شورای اجتماعی و فرهنگی استان کرمان، شهرستان ریگان افزود: بیش از 100 نفر از دانش آموزان این شهرستان از تحصیل بازمانده اند که باید برای رفع این مشکل، اقدام جدی شود.
وی تاکید کرد: باید در شهرستان ریگان برای توسعه نشاط و رفاه مردم اقدام بیشتری انجام شود و در این زمینه نیاز به همکاری سازمان های مختلف داریم.
فرماندار ریگان گفت: این شهرستان با هشت هزار و 600 کیلومتر وسعت، جمیعتی بالغ بر 90 هزار نفر را در خود جای داده است.
وی اظهار کرد: 25 مدرسه در اولویت بازسازی در شهرستان ریگان وجود دارد که از این تعداد 21 مدرسه احداث شده است.
باقری عنوان کرد: یک واحد دانشگاهی پیام نور نیز در شهرستان ریگان فعالیت دارد که 11 رشته در این دانشگاه تحصیل می کنند.
وی با اشاره به وجود چهار حوزه علمیه در شهرستان ریگان گفت: 164 نفر در این مراکز در حال تحصیل هستند.
وی با اشاره به وجود 16 هزار جلد کتاب در شهرستان ریگان گفت: چهار موسسه قرآنی در این شهرستان فعالیت دارند.
فرماندار ریگان با بیان اینکه 12 درصد جمعیت این شهرستان اهل تسنن هستند تصریح کرد: 115 مسجد در ریگان وجود دارد که 35 مورد مربوط به اهل تسنن و ما بقی مساجد شیعیان است.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان ریگان راه اندازی نشده است گفت: معین اقتصادی این منطقه چهار میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان این شهرستان اختصاص داده است.
وی افزود: 11 درصد جمعیت شهرستان ریگان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و 2 درصد نیز زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.
فرماندار ریگان با تاکید بر اینکه بیکاری از مشکلات اصلی شهرستان ریگان است تصریح کرد: بیش از 20 درصد از جمعیت این شهرستان بیکار هستند.
وی عمده اشتغال شهرستان ریگان را در حوزه کشاورزی و دامداری دانست و ادامه داد: مشکل اصلی این است که در یک دوره عشایر را در یک نقطه اسکان داده ایم که در حال حاضر این افراد نه عشایر هستند و نه کشاورزی دارند.
وی گفت: در حال حاضر 6 هزار و 400 فرد معتاد به مواد مخدر در ریگان وجود دارد که 600 نفر از این افراد به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند.
وی با اشاره به پائین بودن سن ازدواج در این شهرستان تصریح کرد: آمار طلاق نیز در ریگان بالا است.
فرماندار ریگان قاچاق انسان، کالا و سوخت را از دیگر مشکلات اساسی این شهرستان برشمرد و تاکید کرد: دلیل اصلی قاچاق انسان در ریگان بیکاری جوانان و همجواری با استان های شرقی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: ازدواج با اتباع بیگانه از دیگر مشکلات موجود در این شهرستان به شمار می رود.
وی با اشاره به اقدامات مثبت معین اقتصادی ریگان تصریح کرد: معین اقتصادی این شهرستان احداث یک باب مدرسه را در دستور کار قرار داده که آن را به یک مجتمع آموزشی ارتقاء داد و 1.5 تا 2 میلیارد در این زمینه هزینه خواهد شد.
وی افزود: موضوع آبخوان داری نیز در ریگان تعطیل شده بود که با همت معین اقتصادی این کار در دست پیگیری قرار دارد و در حوزه عمران شهری نیز 1.5 میلیارد تومان از سوی معین اقتصادی ریگان اختصاص یافته است.
باقری با اشاره به راه اندازی 20 صندوق خرد روستایی توسط معین اقتصادی در ریگان گفت: ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی برای توسعه اشتغال در این شهرستان وجود دارد.
استاندار کرمان امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان ریگان افتتاح مدارس عشایری، افتتاح مخزن و خط انتقال آب، بازدید از روند احداث بیمارستان ریگان و افتتاح سالن چند منظوره دانشگاه پیام نور این شهرستان را در برنامه دارد.
علیرضا رزم حسینی ماهانه سفر به شهرستان های مختلف استان کرمان را دستور کار دارد.
ریگان در 285 کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.