به گزارش ایرنا، خلیل همایی راد روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی اربعین استان کرمان که با حضور استاندار کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد افزود: با برداشته شدن سهمیه بندی و همچنین افزایش خروجی های استان، با مشکلاتی که در سال های قبل مواجه بودیم مواجه نخواهیم شد و همچنین با برنامه ریزی هایی که انجام شده پیش بینی می کنیم در اربعین امسال برای اعزام زائران مشکلی نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: اربعین سال گذشته هیچ حادثه ای نداشتیم و امسال هم بتوانیم با همت کمیته های ستاد اربعین یک مراسم آبرومند و ایمن را برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه راهپیمایی اربعین، سه محور تکریم مردم عراق، تقویت مرجعیت دینی در عراق و احترام به حاکمیت عراق مورد تاکید قرار گرفته است.
همایی با اشاره به صدور بیش از 51 هزار روادید کربلا در اربعین سال 95 اظهار کرد: سال گذشته صدور روادید برای زائران استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخشی از زائران استان یزد به کرمان واگذار شد و از آنجا که استان کرمان گذرگاه زائران اتباع همجوار است، وظیفه میزبانی به خوبی انجام شد.
وی با اشاره به زحمات کمیته های تخصصی ستاد اربعین در راهپیمایی اربعین حسینی بیان کرد: کمیته های بهداشت و درمان، امداد و نجات، فرهنگی اجتماعی، امنیتی انتظامی و اطلاع رسانی و مستند سازی و همچنین سایر کمیته های این ستاد برنامه های خاصی را برای هر چه بهتر برگزار شدن این آیین در دستور کار دارند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان همچنین یادآور شد: یکی از نقاط قوت استان در اربعین سال گذشته، ستاد بازسازی عتبات عالیات بود که مسئولیت مشارکت های مردمی و موکب ها بر عهده این ستاد بود که به خوبی ایفای نقش کردند.
وی ادامه داد: سال 95 در هنگام برگشت زائران از مراسم اربعین، کمیته های حمل و نقل زمینی و هوایی استان کرمان اقدامات خوبی انجام دادند و همچنین سپاه پاسداران استان در پذیرایی از زائران و محل های اسکان همکاری خوبی داشت که جای تقدیر دارد.
برای اربعین حسینی امسال تا کنون 27 موکب از استان کرمان ثبت نام شده و همچنین تا این لحظه یکهزار و 20 نفر برای شرکت در این مراسم ثبتنام کرده اند.
پیش بینی شده حدود 80 هزار ویزای کربلا در استان کرمان صادر شود و برای انجام این کار بیش از 120 دفتر زیارتی در سطح استان فعالیت می کنند.
کنسولگری استان کرمان از 2 مهرماه فعال خواهد شد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده:
7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.