به گزارش ایرنا، روح الله میرزایی روز سه شنبه در نشست مشترک پدافند سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی و سازمان انتقال خون استان کرمان افزود: اهداکنندگان خون در کشور ما به طور کامل به صورت افتخاری و داوطلبانه با این سازمان همکاری دارند.
وی با تاکید بر اینکه ایران یکی از معدود کشورهای خودکفا در حوزه انتقال خون در منطقه به شمار می رود عنوان کرد: کیفیت خون در کشور ما هم سطح با کشورهای اروپایی است.
وی تصریح کرد: هزار و 500 بیمار تالاسمی و خاص در استان کرمان حضور دارند و بسیار مهم است که خون اهدایی به این افراد حداقل عوارض را داشته باشد.
وی افزود: در امر پذیره نویسی سلول های بنیادین نیز کارهای خوبی در استان کرمان انجام شده است که این امر در درمان بیماران سرطانی بسیار حائز اهمیت است.
میرزایی یادآور شد: سازمان انتقال خون بر حسب رسالت سنگین خود در راستای تهیه خون و فراورده های خون تلاش می کند و در این زمینه در حفظ و نگهداری اطلاعات و دیتا بیس های
بانک های اطلاعاتی کشور و دیتا بیس های کشور را در اختیار دارد.
وی گفت: سازمان انتقال خون در نگهداری اطلاعات موجود، قدم های بسیار مثبت و خوبی را برداشته و شاهدی عینی این امر، بازرسی دقیق و کارشناسی شده پلیس فتا استان کرمان است.
وی اظهار کرد: در بازرسی انجام شده، به جز یکسری مشکلات مخابراتی، مشکلی در حوزه های امنیتی و اطلاعاتی در انتقال خون استان کرمان وجود نداشته است.
میرزایی ادامه داد: انتقال خون از بدو تاسیس خود در سال 53 تاکنون قدم های مثبت و خوبی را در تامین خون و فرآورده های خونی برداشته و در این زمینه به خودکفایی رسیده است.
وی به پوشش بیمه ای برخی اقدامات سازمان انتقال خون اشاره و بیان کرد: این امر موجب افزایش کیفیت محصولات خونی شده و مصرف بهینه خون را مد نظر قرار داده است.
وی ادامه داد: سازمان انتقال خون نهادی بدون پشتوانه مالی است و مهم بود که در زمینه مصرف بهینه خون، گام های خوبی برداشته شود که با ارزش گذاری خون این اقدام، انجام شده است.
میرزایی گفت: فاکتورهای انعقادی که از پلاسمای خون مشتق می شود، در گذشته از خارج وارد کشور می شده و سازمان انتقال خون در حال حاضر پلاسما را تولید کرده و به خارج از کشور می فرستد و سپس فراورده های مشتق از پلاسما دریافت می شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز به دلیل ارسال پلاسما به خارج از کشور به منظور دریافت فرآورده های مشتق از آن، 17 میلیون دلار در هزینه ها صرفه جویی شد.
وی به اجرای سیستم مراقبت از خون اشاره و بیان کرد: این اقدام به منظور حفظ سلامت و کیفیت خون انجام می شود.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان به احداث مراکز جامع خون نیز اشاره و بیان کرد: این مراکز فرآوردهای متنوع خونی را تولید و در اختیار بیماران قرار می دهد.
سناریوی این همایش بر اساس کار کارشناسی و شناخت نقاط ضعف سازمان های حیاتی از سوی پلیس تدوین شد و پلیس فتا با استفاده از توان تخصصی نیروهای خود توانست نقاط ضعف را شناسایی و راهکارهای رفع آنها را تدوین کند و این مشکلات با همکاری بسیار خوب سازمان انتقال خون برطرف شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.