سرهنگ رضا فیروزبخت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:ماموران انتظامی این شهرستان، شب گذشته از فعالیت یک باند تهیه و توزیع مواد افیونی که قصد انتقال مقادیری مواد مخدر از مرز های شرقی و از مسیر رودبارجنوب به صورت مسلحانه به مرکز کشور را داشتند مطلع شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: ماموران بعد از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی متوجه شدند که باند مذکور قصد دارند محموله‌مواد مخدر را به وسیله یک دستگاه خودروی وانت مزدا حمل نمایند.
وی عنوان کرد: بلافاصله اکیپ های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با کمک دیگر عوامل انتظامی بصورت نامحسوس وارد عمل شده و محورهای مواصلاتی را تحت نظر گرفتند تا در نهایت خودروی مذکور را شناسایی و به راننده دستور ایست دادند که وی به همراه سرنشین با بی توجهی نسبت به دستور پلیس با تیراندازی به سمت ماموران متواری شدند.
فرمانده انتظامی رودبارجنوب افزود: ماموران نیز بلافاصله با استفاده از آتش پر حجم و اشرافیت بر منطقه، خودرو را متوقف کردند.
وی بیان کرد: راننده و سرنشین با بجا گذاشتن خودرو با استفاده از تاریکی هوا و جنگلی بودن منطقه از صحنه متواری شدند که تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.
سرهنگ فیروزبخت ضمن اشاره به کشف مقدار 195 کیلوگرم تریاک، افزود: در این عملیات یک دستگاه خودرو که سابقه سرقت از شهرستان های شمالی استان را نیز داشت، توقیف شد.
استان کرمان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و نزدیکی به مرزهای شرقی از دیرباز محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر بوده است که این استان براساس ارزیابی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال 94، رتبه اول کشوری در زمینه مقابله با مواد مخدررا کسب کرده است.
شهرستان رودبار جنوب با 13 هزارو 200 کیلومتر مربع و جمعیت 105 هزارو 992 نفر درفاصله 333 کیلومتری مرکز کرمان قرار دارد.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح اله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.