به گزارش ایرنا ، آنچه که از برنامه های هفته دولت امسال می توان در کرمان به عنوان ویژگی خاص و منحصر بفردی نام برد که این ایام را متمایز از مناسبتهای قبلی کرده بود ، به بار نشستن برخی طرحهای اقتصاد مقاومتی آغاز شده از سال قبل بود که نشاط و شادابی را به مناطق شهری و روستایی این استان هدیه کرده بود.
در دومین روز از هفته دولت که مقارن با یک روز تعطیل (جمعه ) شده بود ، استاندار به همراه مدیران دستگاههای اجرایی و معین اقتصادی منطقه گلباف در نخستین لحظات آغازین سپیده دم حاضر شدند و به بازدید طرحهای اقتصادی مقاومتی در این منطقه از جمله کارگاههای فعال تولید پوشاک ، چرم دوزی و دامداری پرداختند .
در ادامه این سفر، بازدید از چندین روستای منطقه شهداد که می توان از این روستاها به عنوان دور افتاده ترین روستاهای استان کرمان نام برد بوسیله استاندار و جمعی از مسئولان انجام گرفت که موجبات خرسندی ساکنان این روستاها را با بیان و بررسی مشکلات و تصمیم گیری لازم برای پایان بخشی به معضل بیکاری در این مناطق را با ایجاد طرحهای اقتصاد مقاومتی به همراه داشت .
همزمان با گرامیداشت هفته دولت روز ششم شهریور با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیات دولت به همراه معاونان وی از 670طرح عمرانی به ارزش یک هزار و 230 میلیارد تومان در نقاط محتلف استان کرمان بهره برداری و یا کلنگ زنی شد.
بهره برداری از 170 کیلومتر از محورهای استان درکرمان، زرند، سیرجان و بافت با اعتبار 600 میلیارد تومان و آغاز عملیات آزاد راه سیرجان به بندرعباس به طول 60 کیلومتر و اعتبار 200میلیاردتومان از عمده ترین این طرحها بودند که با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی در نقاط مختلف این استان افتتاح شدند.
همچنین از 98طرح با اعتبار 64میلیارد و 588میلیون تومان در رفسنجان ، 93طرح با 226میلیاردتومان اعتبار در زرند و 136طرح به ارزش 200میلیارد تومان در زمینه های کشاورزی ، عمران روستایی ، راه و شهرازی و برق و بهداشت از جمله طرحهایی بود که از طریق ویدئو کنفراس به نمایندگی از سایر طرحهای ایام هفته دولت در استان کرمان با دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
روز شنبه در دومین روز از هفته دولت یک طرح عمرانی در شهرستان کهنوج با حضور مدیرکل بازرسی استانداری استان کرمان و مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید.هفت کیلومتر روکش آسفالت با اعتبار 14 میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.
*کلنگ زنی بزرگترین کارخانه مس کاتد در جنوب کرمان
در چهارمین روز از هفته دولت بزرگترین کارخانه مس کاتد جنوب استان کرمان با تولید سالانه 20 هزار تن در سال در بخش ساردوییه شهرستان جیرفت با حضور مسئولان شهرستان جیرفت کلنگ زنی شد.
این کارخانه در سال 1395 مجوز خود را دریافت کرده است که سرمایه‌گذاری این طرح 310 میلیارد ریال است و در این طرح به‌صورت مستقیم برای 80 نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد.
در چهارمین روز از گرامی داشت هفته دولت و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی قطعه دوم از باند دوم محور کرمان - راور - دیهوک به مسافت 20کیلومتر امروز (یکشنبه) به بهره برداری رسید.
همچنین در چهارمین روز از هفته دولت راه اندازی یک سردخانه، کارخانه تولید قطعات برنجی وسایل گازسوز، مرکز معاینه فنی ایران خودرو و کارخانه تولید مس کاتد اسفندقه با اعتبار 281 میلیارد ریال در شهرستان جیرفت به بهره برداری رسید.
در این روز از هفته دولت 18 واحد مسکونی به خانواده های 2 معلول فاقد مسکن تحت پوشش بهریستی این شهرستان واگذار شد.
از این تعداد پنج واحد به مددجویان شهری و 13 واحد هم به مددجویان روستایی دارای 2 معلول واگذار شد، این واحدها با همکاری بهزیستی و بانک مسکن احداث شدند.
*طرح های افتتاح شده هفته دولت در شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج
رییس شبکه بهداشت شهرستان قلعه گنج از آغاز به کار اولین مرکز رادیولوژی دیجیتال جنوب استان کرمان در بیمارستان شهدای این شهرستان خبر داد، این دستگاه با اعتبار 6 میلیارد ریال خریداری شده است و همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.
رییس شبکه بهداشت شهرستان قلعه گنج به کلنگ زنی سه خانه بهداشت در روستاهای اکبرآباد دولاب، حسین آباد نور بی بی و بلبل آباد نیز اشاره کرد و گفت: این خانه های بهداشت با اعتبار36 میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.
*طرح های افتتاح شده هفته دولت در رفسنجان
فرماندار رفسنجان عصر دوشنبه در پنجمین روز هفته دولت در آیین بهره برداری از 135 طرح عمرانی، آموزش، پزشکی و کشاورزی این شهرستان گفت: این طرح ها شامل مرغداری، طرح آبیاری تحت فشار، مدرسه، سالن ورزشی، روشنایی معابر، آسفالت و جدولگذاری، مجموعه فوتبال ساحلی، داروخانه و چند طرح دیگر است.
همچنین 2 طرح صنعتی و یک طرح ورزشی با اعتبار 107 میلیارد ریال روز سه شنبه در ششمین روز از هفته دولت در رفسنجان به بهره برداری رسید.
فرماندار رفسنجان گفت: فاز دوم شرکت روغن موتور پردیس در شهرک صنعتی رفسنجان با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
حمید ملانوری افزود: مجموعه فرهنگی ورزشی میثاق رفسنجان نیز با سرمایه گذاری 21 میلیارد ریال و مساحت یکهزار و 620 متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه شرکت تولید لامپ ال ای دی با اشتغالزایی ١٧ نفر و سرمایه گذاری 16 میلیارد ریال در شهرک صنعتی رفسنجان از دیگر طرح هایی مورد افتتاح امروز بود.
* افتتاح طرح تجمیعی کوثر شهرستان راور و بخش چترود
مدیرجهاد کشاورزی شهرتسان راور گفت: طرح تجمیعی کوثر در مساحت 120 هکتار با آبیاری زیر سطحی تحت فشار در ششمین روز از هفته دلوت به بهره برداری رسید.
محمد قنبری افزود: با توجه به شرایط منابع آب شهرستان اجرای سیستم ها آبیاری تحت فشار از ضروریات منطقه می باشد و یک پروژه آبیاری تحت فشار در سطح 50 هکتار با کل اعتبار هزینه شده 5 میلیارد ریال که 3.5 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و 1.5 میلیارد ریال آن از محل آورده شخصی می باشد، اجرا شده و به میمنت هفته دولت به بهره برداری رسید.
همچنین 10 طرح خدماتی و عمرانی به ارزش 120 میلیارد ریال در بخش چترود کرمان در پنجمین روز از هفته دولت با حضور فرماندار کرمان افتتاح شد.
*پروژه ها و طرح های افتتاح شده در شرق استان در هفته دولت
70 پروژه در بخش های مختلف و با اعتبار 140 میلیارد ریال به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در شهرستان ریگان به بهر برداری رسید.
33 پروژه برق رسانی، افتتاح 12 خانه بهداشت با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستاهای محروم شهرستان ریگان، طرح آبیاری تحت فشار و قطره ای نخیلات ریگان نیز در 120 هکتار در مزارع این شهرستان و 9 طرح هادی روستایی از جمله طرح های بهره برداری شده است.
همچنین در ایام هفته دولت 18 طرح عمرانی و خدماتی به مناسبت هفته دولت در بخش گنبکی ریگان با اعتبار 80میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
*طرح های جنوب استان کرمان در هفته دولت
عملیات اجرایی کارخانه بزرگ سنگ بری با ظرفیت 25 هزار تن در سال همزمان با هفته دولت عصر روز دوشنبه در پنجمین روز هفته دولت شهرستان عنبرآباد آغاز شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در مراسم کلنگ زنی این کارخانه گفت: این کارخانه با همت و تلاش خستگی ناپذیر سرمایه گذار بخش خصوصی و جهت جلوگیری از خام فروشی سنگ های ساختمانی و تزئینی منطقه با ظرفیت 25 هزار تن در سال اجرا می شود.
محمود اسکندری نسب افزود: سرمایه گذاری این طرح 74 میلیارد ریال در فاز اول و اشتغالزایی مستقیم آن 65 نفر است و این کارخانه بزرگ سنگ بری شامل 28 هزار مترمربع سالن سرپوشیده و چهار خط مجزای تولید خواهد بود که سنگ های تولیدی آن در چهار رنگ متفاوت تولید می شود.
در سومین روز از هفته دولت طرح آبیاری تحت فشار، باغ خرمای پیارم، باغ 200 اصله لیمو ترش پرشین لایم و یک واحد مسکن روستایی با اعتبار چهار میلیارد و 460 میلیون ریال همزمان با هفته دولت با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان جیرفت به بهره برداری رسید.
همچنین در ششمین روز از هفته دولت 6 طرح خدماتی و عمرانی در شهرستان منوجان با اعتبار 111 میلیارد و 200 میلیون ریال و روستاهای بخش مرکزی با حضور امام جمعه موقت، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.
عصر روز سه شنبه درششمین روز از هفته دولت با حضورامام جمعه بخش آسمینون، فرماندار و جمعی ازمسئولان شهرستان منوجان، هشت طرح خدماتی وعمرانی درشهرنودژ و روستاهای بخش آسمینون این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.
فرماندار کهنوج گفت: 14 طرح هادی روستایی با اعتبار 18 میلیارد ریال و یک باب مدرسه عشایری با هفت میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.
این طرح ها عصر سه شنبه همزمان با هفته دولت در 14 روستای بخش مرکزی و چاه مرید به بهره برداری رسید و این طرح ها از محل اعتبارات استانی و قیر مشارکتی امور روستایی دولت انجام شده است.
استان کرمان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور با تقسیم بندی این استان به هشت منطقه اقتصادی که با تدبیر استاندار خلاق و تیم اقتصادی خوش فکر دولت تدبیر و امید در این دیار از سال گذشته انجام گرفت و با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی این مناطق در قالب تفاهم نامه های 10ساله به 22معین اقتصادی مقتدر کشور سپرده شد این روزها ثمره این اقدام موفق را در جای جای استان پهناور کرمان در قالب اشتغال های پایدار بخوبی نمایان شده است .
این موفقیت را که باید در واقع موفقیت دولت تدبیر در استفاده از توان بخش خصوصی در استان بکر کرمان بحساب آورد می تواند به عنوان یک الگوی موفق در دیگر استانهای کشور پیاده کرد و در دولت دوازدهم به شتاب بخشی روند ابادانی در ایران اسلامی جانی دوباره بخشید .
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار ک بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.