به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا عصر چهارشنبه در نشست با مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این مدارس با همکاری بنیاد مستضعفان و دولت جهت رفع محرومیت و برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: تمامی ملزومات انعقاد قرارداد با پیمانکار برای ساخت این تعداد از کلاس های درس به اتمام رسیده است و به زودی عملیات ساخت این کلاس ها آغازمی شود و امیدواریم تا پایان سال جاری این طرح به پایان برسد.
وی عنوان کرد: علاوه بر ساخت این تعداد از کلاس های درس، تجهیز بیش از 100 مدرسه در این شهرستان هم در دستور کار قرار دارد.

**طی سه سال آینده بی سوادی در قلعه گنج ریشه کن می شود
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این دیدار تاکید کرد: طی سه سال آینده بی سوادی در شهرستان قلعه گنج ریشه کن خواهد شد.
محمد محسن بیگی افزود: با تلاش و پیگیری های مداوم و مستمر همکاران در آموزش و پرورش استان کرمان رشد خیلی خوبی در انسداد بی سوادی داشته ایم و در شهرستان قلعه گنج هم شاهد رشد پنج درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.
وی تصریح کرد: با حمایت هایی که توسط بنیاد مستضعفان به عنوان معین اقتصادی در این شهرستان انجام می دهد امیدوار هستیم تا بی سوادی در شهرستان ریشه کن شود.
وی با بیان اینکه 60 دانش آموز بازمانده از تحصیل در سال جاری در این شهرستان جذب مدارس شدند، افزود: در کنار انسداد بی سوادی با جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل باید از رشد بی سوادی جلوگیری کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت : در دهه 60 بیش از 95 درصد معلمان قلعه گنج غیر بومی بوده اند که هم اکنون بیش از 70 درصد معلمان این شهرستان بومی هستند که این نشان دهنده وجود ظرفیت ها و استعدادهای ویژه در این شهرستان است.
در این آیین 2 تفاهم نامه با موضوع انسداد بی سوادی و رشد کیفیت آموزشی در قلعه گنج بین آموزش و پرورش و بنیاد مستضعفان منعقد گردید.
به گزارش ایرنا، طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 به پیشنهاد استاندار کرمان و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج در جنوب استان کرمان در دست اجراست.
در پی دستور مقام معظم رهبری به رئیس بنیاد مستضعفان برای آبادانی شهرستان محروم قلعه گنج در جنوب استان کرمان، این بنیاد با حضور جدی در جنوب استان کرمان نقش تعیین کننده ای در آبادانی این خطه از میهن اسلامی برعهده گرفته است.
رئیس بنیاد مستضعفان طرح خود را برای توسعه این شهرستان به تصویب هیات امنای بنیاد رسانده و مکلف شده‌ است هر دو ، سه ماه یک گزارش به هیات امنا ارایه کند.
براساس این طرح ؛ 200 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری و اجرای طرح ها توسط مردم و بخش خصوصی در استان کرمان در نظر گرفته شده و سقف پرداخت تسهیلات بنیاد برای هر طرح 30 میلیارد ریال است که در صورت جذب، این مبلغ افزایش خواهد یافت.
مساحت شهرستان قلعه گنج 14 هزار و 200 کیلومتر مربع معادل 3،3 درصد از کل مساحت استان کرمان و فاصله این شهرستان تا مرکز استان 420 کیلومتر است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز** انتشار دهنده روح اله صائب
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.