به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد افزود: اجرای طرح های ضربتی مقابله با توزیع مشروبات الکلی در استان کرمان طی چند روز گذشته نتایج مطلوبی را در برداشته است به نحوی که سه باند توزیع مشروبات الکلی منهدم و عوامل ارتکاب جرم دستگیر و تحت تعقیب قرار گفته اند.
وی اظهار کرد: پنج کارگاه ساخت مشروبات الکلی نیز در استان کرمان پلمب، هزار و 80 لیتر مشروبات الکلی دست ساز و هزار و 78 قوطی مشروبات الکلی خارجی از باندهای مذکور کشف و ضبط شده است.
موحد برخورد قاطع قضایی با تولید و توزیع کنندگان مشروبات الکلی را در دستور کار مسئولان قضایی دانست و از تلاش ویژه و شبانه ورزی دستگاه قضایی کرمان در راستای برخورد قاطع با عوامل توزیع مشروبات الکلی در این استان خبر داد.
وی با اشاره به تبعات مترتب بر تولید و توزیع مشروبات الکلی در شهرستان سیرجان و مسمویت دهها نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی افزود: دستورات مقتضی در مورد برخورد با عاملین و مرتکبان جرم صادر و دادستان عمومی و انقلاب سیرجان شخصا امر تحقیقات را آغاز کرده تا متهمان اصلی شناسایی و تحت تعقیب قرار گیرند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از مرتکبان در خارج از استان ساکن و برخی از متمهان نیز به خارج از استان متواری شده بودند امر تعقیب پیگیری و در جریان تحقیقات مشخص شد یکی از توزیع کنندگان مشروبات الکلی در سیرجان جزو فوت شدگان است.
وی با اشاره به این مهم که در روایات اسلامی از مشروبات الکلی به عنوان ام الخبائث یاد می شود افزود: مصرف مشروبات الکلی عامل پدید آمدن جرائم خشن از قبیل قتل و ایراد ضرب و جرح در اثر چاقو کشی است و در همین راستا دستورات ویژه ای حسب برخورد قاطع با عوامل توزیع مشروبات الکلی به ضابطین قضایی در استان کرمان صادر شده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.