شاپور کوهستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه در جهان اطلاعات به سر می بریم وهمزمان این جهان با بحران هایی هم در برخی مناطق مواجهه است که نیاز است تا این مناطق بحران زا بهتر شناسایی شوند و انجام این کار هم تنها با اجرای طرح های تحقیقاتی بین دانشگاهی کامل می شود.
وی افزود: سازمان های بین المللی بسیاری از کارهای تحقیقاتی خود را به دلایل گوناگونی مثل ناامنی به دانشگاه های گوناگون واگذار می کنند و در این زمینه از ظرفیت های دانشگاه های مختلف استفاده می کند.
وی اظهار کرد: عوامل زیست محیطی مثل ریزگردها می تواند نمونه مناسبی باشد که حل آن به واسطه طرح های تحقیقاتی بین دانشگاهی در خاورمیانه امکان پذیر است.
سرپرست دانشگاه جیرفت تصریح کرد: از جمله برنامه های بخش تحقیقات و نوآوری اتحادیه اروپا، برنامه حمایت های مالی ماری کوری و افق تحقیقات و نوآوری ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا است که از این پس این دانشگاه می تواند از این مزایا استفاده نماید.
وی اضافه کرد: درحال حاضر 9 دانشگاه در ایران به عضویت این سامانه درآمده اند و عضویت دانشگاه جیرفت در این سامانه این امکان را برای کارشناسان این دانشگاه در اجرای طرح های تحقیقاتی فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تبادل علمی بین این دانشگاه و دانشگاه های خارج از کشور از اولویت ها می باشد افزود: دانشگاه جیرفت توانسته با بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا توافق نامه همکاری در زمینه های توسعه ارتباطات علمی امضا کند.
دانشگاه جیرفت با زیر بنایی حدود 200 هزار متر مربع در زمینی به وسعت 200 هکتار در کیلومتر هشت جاده جیرفت- بندرعباس واقع شده است.
درحال حاضر بیش از چهار هزار600 دانشجو با 90 عضو هیات علمی در 34 رشته وگرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 26 گروه آموزشی و در پنج دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی مشغول تحصیل می باشند.
شهرستان جیرفت با جمعیت 280 هزار نفری در فاصله 230 کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: روح الله صائب*
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.