به گزارش ایرنا محمدرضا علیزاده روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز فرهنگی و کتابخانه حضرت خدیجه (س) در شهر رفسنجان با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی این شهرستان افزود: رفسنجان بر اساس همین ظرفیت اخیرا میزبان جشنواره استانی خوشنویسی بود و همزمان با مرکز استان میزبانی موسیقی نواحی را انجام داد.
وی اظهار کرد: رفسنجان ششم تا هشتم مرداد سال جاری نیز میزبان جشنواره ملی شعر رضوی است و این امر بیانگر ویژگی فرهنگی این شهرستان است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفت: برای مقابله با هجمه های فرهنگی باید کارهای زیربنایی و اقدامات فرهنگی ایجابی انجام شود.
سید محمد حسینی روز سه شنبه ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر افزود: انجام اقدامات و کارهای ایجابی می تواند در راستای مقابله با همجمه های فرهنگی دشمن بسیار مفید باشد.
وی تاکید کرد: آگاه سازی و افزایش مقاومت خانواده ها در برابر خواسته های نامعقول فرزندان در دستور کار پلیس امنیت اخلاقی قرار دارد.
وی بیان کرد: اینکه می گویند آتش به اختیار عمل کنیم برخی از این موضوع می خواهند تفسیر سیاسی کنند و آن را به مسائل حزبی، جناحی و غیره وصل کنند.
حسینی به ساخت سریالهای فرهنگی ماندگار در کشورمان اشاره و بیان کرد: سریال یوسف پیامبر (ع) ساخته مرحوم سلحشور نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مجاور و کشورهای خارجی شناخته شده است.
وی گفت: مرحوم سلحشور سریالی دیگر حدود 70 قسمت را شروع کرد که 60 قسمت از این کار ساخته شده و برای تکمیل و نهایی شدن سریال فرهنگی نیاز به سرمایه گذاری است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مبانی فکری باید مستحکم باشد و این مهم از راه مطالعه به دست می آید تصریح کرد: در حال حاضر در کشور هند نماینده ای داریم که مسئول حفظ و نگهداری و از بین نرفتن کتابها و نسخه های خطی به زبان فارسی است.
وی ادامه داد: زبان فارسی حدود 800 سال زبان اداری و رسمی هند بوده و باید برای احیای این زبان، کتابها و نسخ فارسی موجود در آنجا باید احیا شود لذا اهتمام بزرگان به کتاب مهم است و همین می تواند به یک اثر هنری ماندگار تبدیل شود.
وی ولادت حضرت معصومه (س) را تبریک گفت و افزود: حوزه علمیه قم که تأثیراتش در سطح جهانی ملموس است منشا خیر و برکت است.
سید محمد حسینی با اشاره به وجود بیکاری در سطح کشور اظهار کرد: نقدینگی انباشته در کشور اگر در کار تولید به کار گرفته شود بیکاری رفع و معضلات و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.
وی کار و تولید و تامین معیشت مردم را از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب علاوه بر داشتن دغدغه اقتصاد مملکت، دغدغه ترویج فرهنگ مطالعه و آگاهی افزایی در سطح جامعه را نیز دارند و معظم له در زمینه های مختلف فرهنگی درک بسیار بالایی دارند.
امام جمعه رفسنجان نیز ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) اظهار کرد: تقوای بی نهایت دختر امام موسی بن جعفر (ع) موجب شد به او لقب معصومه دهند و دختران می توانند حضرت معصومه را بهترین الگوی خود قرار دهد.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور با اشاره به اهمیت کتاب افزود: کتابهایی هستند که به اندازه عمر دین تاریخ انقضا دارند و این کتاب ها مانند قرآن و نهج البلاغه همیشه زنده هستند و کتابهایی نظیر صحیفه فاطمیه و سجادیه و غیره از دیگر کتابهایی است که همواره کاربرد دارند.
وی ادامه داد: برای حفظ و استفاده از کتاب جایگاه مناسب لازم است تا کتابخانه بهترین جا برای آن است و کتابخانه باید جایی باشد از هر نظر مطلوب بوده تا اهل مطالعه از آن استفاده کنند.
فرماندار رفسنجان نیز گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به ایجاد مراکز فرهنگی در جامعه احساس می شود.
حمید ملانوری اظهار کرد: در حوزه مسایل فرهنگی نیازمند ایجاد مراکز فرهنگی هستیم تا با گرایش مردم به این سمت، آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه آسیب های فرهنگی و اجتماعی به جامعه وارد شده است تصریح کرد: بنابراین امروز مهم است که افرادی در راستای شناسایی رفتارها و آسیب های اجتماعی و اجرای راهکار با توجه به نیازهای جامعه، تلاش کنند.
وی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را راهکاری مناسب در راستای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان و بیان کرد: کتاب و فرهنگ مطالعه باید وارد سبد زندگی مردم شود.
ملانوری خاطرنشان کرد: برای داشتن زندگی خوب و کسب موفقیت نگاه و نگرش مردم به پیرامون خود باید تغییر کند.
فرماندار رفسنجان گفت: دلیل از هم پاشیدگی زندگی ها این است که افراد آگاهی ندارند این مجموعه فرهنگی با سرمایه گذاری بخش خصوصی باید الگوی سرمایه گذاران باشد تا جامعه از مخاطرات فرهنگی در امان باشد.
کتابخانه و مجموعه فرهنگی حضرت خدیجه (س) شهر رفسنجان نیز که به مسجد الزهرا (س) وابسته است یک‌ هزار و 150 متر مربع زیر بنا دارد و در حال حاضر پنج هزار عنوان و هشت ‌هزار جلد کتاب را در خود جای داده است.
با حضور سید محمدحسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و شهرستانی آیین بهره برداری از کتابخانه و مجموعه فرهنگی حضرت خدیجه در رفسنجان برگزار شد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.