به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان افزود: تفاهم نامه ای در این زمینه با حضور مشاور رئیس جمهوری و وزیر نیرو امضا می شود.
وی تصریح کرد: پیش از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی در حوزه مردمی کردن اقتصاد از طریق بنگاه ها و موسسات پیشران اقتصادی، 3 سال و نیم قبل بنیاد مستضعفان توسعه قلعه گنج را پذیرفت و موفقیت های زیادی در این منطقه داشت که مورد تایید مقام معظم رهبری بود و پس از این موفقیت استان کرمان به هشت زون (منطقه )اقتصادی تقسیم شد.
استاندار کرمان گفت: مناطق جغرافیایی استان کرمان با قرارداد و امضای وزیر کشور برای توسعه اقتصادی به بیش از 21 موسسه واگذار شد و خوشبختانه کارنامه خوبی رقم خورده است .
وی افزود: ظرفیت های ناشناخته استان را شناسایی و از آن به صورت بهینه برای توسعه کرمان استفاده می کنیم، همچنین برای سهولت حضور سرمایه گذاران بورکراسی دولتی را حذف کردیم.
رزم حسینی اظهار کرد: مدل توسعه معین اقتصاد مقاومتی بخش گلباف کرمان می تواند به توسعه کشور و استان کرمان کمک کند و با استفاده از ظرفیت مردمی می توان این استان و استان های مجاور را اداره کرد.
وی همچنین گفت: در استان کرمان چند سیاست را از بدو دولت یازدهم آغاز کردیم که مورد اقبال همگان و تایید رئیس جمهوری و وزیران دولت قرار گرفته است.
استاندار کرمان با بیان اینکه نخستین سیاست در کرمان میانه روی و اعتدال بود افزود: تمامی جریان ها را در جهت توسعه استان همراه کردیم و حمایت و محوریت نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان موجب شد امروز در این استان حاشیه و نزاع سیاسی وجود نداشته باشد لذا این سیاست پایدار است.
وی بیان کرد: تمامی ارکان حکومت را در توسعه استان کرمان مشارکت دادیم زیرا کمک دولت به تنهایی در توسعه کافی نیست.
رزم حسینی گفت: مشارکت همگان در مثلث توسعه اقتصادی موثر است و تریبون نماز جمعه به فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی کمک کرده است.
این آیین با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد کشور، استاندار کرمان، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برپا شد.
همچنین در این آیین تفاهم نامه همکاری ایجاد پهنه های ویژه انرژی های تجدید پذیر (کرمان پایتخت انرژی تجدیدپذیر کشور) به کیزان 2 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی طی مدت زمان 10 سال بین استاندار کرمان و مشاور رئیس جمهوری منعقد شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار: بهنام احمدی
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.