به گزارش ایرنا وحید میرزایی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان بردسیر افزود: برنامه های اشتغال در کرمان با شدت بیشتری در حال انجام است و برنامه اشتغال سال 96 در این استان تنظیم شد.
وی ادامه داد: دولت تمام ابزار و امکانات لازم را در راستای اشتغالزایی فراهم کرده تا بتواند امسال 970 هزار شغل را در سطح کشور ایجاد کند.
وی گفت: نقشه راه و برنامه کلی در راستای توسعه استان کرمان مشخص است و ریزبرنامه ها را اداره کار در هر شهرستان مشخص و به شهرستانها ابلاغ می کند.
وی تصریح کرد: محوریت اجرای کار در شهرستانها و اجرای تمام بسته های حمایتی، رونق تولید و اشتغال بر عهده فرمانداران است.
میرزایی افزود: باید 24.5 هزار میلیارد ریال در استان کرمان سرمایه گذاری کنیم تا به رشد اقتصادی 8.5 درصدی توسعه در این استان برسیم.
وی گفت: دولت تدبیر و امید طی سال جاری در بخش رونق تولید 30 هزار میلیارد تومان به تکمیل پروژه های نیمه تمام بالای 60 درصد و به عنوان سرمایه در گردش اختصاص داده است.
وی با اشاره به بسته ابلاغی جدید دولت به استانداری ها شامل دستورالعمل بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی تصریح کرد: سهم شمال استان کرمان 240 میلیارد تومان و سهم جنوب استان کرمان 220 میلیارد تومان در این بسته نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان نیز گفت: باید برای موفقیت در ایجاد اشتغال تمام ظرفیتهای اجتماعی جامعه را ببینیم و زنان نیمی از این ظرفیت اجتماعی هستند‌.
فاطمه السادات حسینی افزود: با توجه به شناختی که از بانوان بردسیر دارم ظرفیت اجتماعی در حوزه زنان این شهرستان خوب و درخور توجه است لذا اگر نگاهمان در بخش اشتغال فراجنسیتی باشد و به ظرفیتهای افراد توجه کنیم به تحکیم بنیان خانواده و حل معضلات اجتماعی کمک خواهیم کرد‌.
وی گفت: بسیاری از مشاغلی که اعتبارات خوبی برای آن تعریف شده در زمینه مشاغل خانگی است.
حسینی افزود: استان کرمان با حمایت های استاندار و مدیران، حضور و مشارکت بانوان رتبه اول کشوری را کسب کرد.
فرماندار بردسیر نیز گفت: در 10 ماه گذشته با حمایت و هدایت استاندار 10 کارخانه و کارگاه غیرفعال در این شهرستان افتتاح شده است.
مجید نجف پور افزود: تاکنون 844 نفر در بردسیر به بیمه شدگان تامین اجتماعی در سه ماهه نخست امسال افزوده شده است که رکورد کم نظیری است.
وی تصریح کرد: مجتمع جهان فولاد نیز با 150 میلیارد تومان طی سال جاری در بردسیر سرمایه گذاری راه اندازی شد.
وی رویکرد شهرستان بردسیر را در ایجاد اشتغال رویکردی موفق و مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر این برنامه ها با همین روال تداوم داشته باشد ظرف سه سال آینده مشکل اشتغال در شهرستان بر طرف خواهد شد.
وی ادامه داد: شهرستان بردسیر در بخش مثلث توسعه اقتصادی در مجموع هزار و 700 میلیارد تومان تفاهم نامه با بخش خصوصی منعقد و تا امروز 800 میلیارد تومان از این مقدار اجرایی شده است.
نجف پور گفت: ظرف یک ماه آینده فاز دوم کارخانه هلدینگ ایرانیان با ظرفیت یک میلیون تن فولاد به بهره برداری خواهد رسید و توسعه صنایع فولاد بردسیر و جهان فولاد در دست اقدام است.
وی به برگزاری جشنواره گل محمدی لاله زار طی سال جاری اشاره کرد و گفت: این رویداد فرهنگی موجب رونق بوم گردی در این منطقه شد.
جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بردسیر با محوریت طرح کارورزی و اشتغال جوانان در فرمانداری بردسیر برگزار شد.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7421/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.