به گزارش ایرنا علی راوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، روند توسعه و رشد بخش های بهداشتی و درمانی شهرستان رفسنجان را در سال های اخیر بی نظیر و قابل تقدیر دانست و افزود: چند پروژه از جمله معاونت غذا و دارو، مرکز بهداشتی درمانی شماره چهار، پایگاه بهداشتی فیض آباد، پایگاه اورژانس شماره 2 و اتاق عمل زنان بخش زایمان بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) در مجموع با زیربنای بالغ بر 2 هزار و 500 متر مربع و با اعتباری بیش از 25 میلیارد ریال در شش ماهه دوم سال 92 به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: پروژه های دانشکده پزشکی پردیس اصلی، مسجد نور پردیس اصلی، خانه بهداشت محمدآباد میثم و نوسازی بخش داخلی زنان مرکز آموزشی درمانی حضرت علی ابن ابیطالب (ع) در سال 93 در مجموع با زیربنایی بالغ بر 12 هزار و 200 متر مربع و با هزینه ای بیش از 67 میلیارد ریال افتتاح شد.
علی راوری بیان کرد: 27 پروژه بهداشتی درمانی نیز در سال 94 با زیربنایی بالغ بر هشت هزار و 700 متر مربع و با هزینه ای بیش از 114 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی خاطرنشان کرد: 9 پروژه نیز در سال گذشته با مجموع زیربنای سه هزار و 450 متر مربع و بیش از 35 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
وی بیان کرد: سه پروژه از جمله بهسازی بخشهای ان آی سی یو، مغز و اعصاب، آندوسکوپی، لنژری و اسکیل لب، مرکز بهداشتی درمانی پیامبر اعظم (ص) و مرکز بهداشتی درمانی جهان آباد (آستان قدس رضوی) در مجموع با زیربنای بالغ بر 2 هزار و 300 متر مربع و با هزینه ای بیش از 30 میلیارد ریال طی سال جاری در رفسنجان به بهره برداری رسید.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بالغ بر 54 هزار متر مربع پروژه در حال ساخت و ساز داریم و با اعتبارات ملی و استانی، کمک های خیرین و سایر منابع این پروژه ها تکمیل می شود و به بهره برداری می رسد.
وی تاکید کرد: حوزه بهداشت و درمان شهرستان رفسنجان با بهره برداری از طرح های در دست اجرا این بخش متحول می شود.
وی افزود: طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از خدمات دولت، موجب خدمات رسانی مطلوب به آحاد جامعه شده است.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از سال 1365 با عنوان دانشکده پزشکی با پذیرش دانشجو در 2 رشته پرستاری و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر تعداد دانشجویان در این دانشگاه حدود 2 هزار نفر است.
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شهرستانهای رفسنجان و انار را زیر پوشش دارد.
شهرستان های انار و رفسنجان به ترتیب دارای جمعیتی بیش از 38 و 311 هزار نفر هستند.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.