به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت شهدای اطلاعات لشکر ثارالله افزود: برای این کنگره باید بیش از پیش تلاش شود تا طرح های نو و جدید و در خور شأن شهدای والامقام و متفاوت با سایر کنگره های گذشته، برگزار شود.
وی با اشاره به نقش مهم نیروهای اطلاعات لشکر ثارالله در پیروزی های دوران دفاع مقدس یادآورشد: جذب و آشنایی بیشتر جوانان با سیره شهدای والامقام مد نظر قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: این کنگره باید به گونه ای برگزار شود که موجی از جمعیت بویژه جوانان را به این مجالس هدایت کند.
** شناسایی 138 شهید اطلاعات لشکر ثارالله
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز به کارنامه درخشان علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزم حسینی هم اکنون در منصب استانداری کرمان نیز کارنامه درخشانی را از خود به جای گذارده است.
سردار محمد مارانی با اشاره به پیگیری کنگره شهدای اطلاعات طی 2 سال گذشته طی درخواست سرلشکر باقری افزود: در این راستا چندین نشست در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان با حضور پیشکسوتان برگزار و مقدمات اولیه فراهم آمده است.
وی از شناسایی 138 شهید اطلاعات لشکر ثارالله (98 شهید از استان کرمان و 38 شهید از استان سیستان و بلوچستان) خبر داد و تصریح کرد: پس از شناسای شهدا، تاکنون 200 مصاحبه از خاطرات شهدا انجام و توسط تیم 6 نفره این مصاحبه ها پیاده سازی شده است.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران به تهیه پنج جلد کتاب از خاطرات شهدای اطلاعات لشکر ثارالله و رونمایی از آنها در کنگره شهدا اشاره کرد و یادآورشد: کتاب 'نقش اطلاعات در دوران دفاع مقدس'، آلبوم عکس شهدای اطلاعات و همچنین تمبر یادبود این کنگره در حال طراحی و چاپ است که در این مراسم از آنها رونمایی خواهد شد.
سردار مارانی از راه اندازی کانال تلگرامی 'حماسه 41' جهت انتشار روزانه اطلاعات شهدا خبر داد و تصریح کرد: برای این کنگره چهار قطعه نمایشی، روایتگری، برپایی نمایشگاه به منظور تبیین نقش اطلاعات در امنیت و همچنین پخش زنده این مراسم از سه شبکه استانی (کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان) هماهنگی های لازم انجام شده است.
در ادامه این نشست حاضرین که بیشتر از پیشکسوتان عرصه جهاد بودند به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
در این نشست مقرر شد، یادمان شهدای اطلاعات لشکر ثارالله در منطقه عملیاتی جنوب (اروندکنار) با حمایت های استانداری کرمان احداث شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.