مسعود جمیلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع تخلفات ثبت شده طی هفته گذشته در جنوب استان کرمان 118 تخلف در محور جیرفت - باغعلیشیر، 10 تخلف در جیرفت - کهنوج بعد از خروجی روستای امیرآباد، 13 تخلف خروجی عنبرآباد و چهار تخلف مربوط به محور جیرفت - کهنوج بعد از روستای سبزگزی ثبت شده است.
وی ادامه داد: تخلفات سرعت لحظه‌ ای و سرعت متوسط غیرمجاز ثبت شده، همراه با تصاویر خودرو و پلاک آن از طریق سامانه‌ های نصب شده در محورهای مواصلاتی استان کرمان ثبت و برای اعمال قانون به اجرائیات پلیس راهور کشور ارسال می‌ شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای جنوب استان کرمان بیان کرد: سامانه ‌های ثبت تخلفات، سامانه‌ هایی هستند که با بهره‌ گیری از مجموعه ‌ای از نرم ‌افزار و سخت ‌افزار برای تشخیص سرعت و ثبت پلاک خودروهای متخلف، عکسبرداری، پردازش و پلاک‌ خوانی عکس، مخابره اطلاعات عکس و پلاک، تهیه بانک اطلاعاتی و در نهایت صدور جریمه برای خودروهای متخلف در محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان فعال شده است.
وی همچنین از ثبت بیش از 319 هزار تردد ثبت شده در محورهای ارتباطی جنوب استان در تعطیلات هفته گذشته خبر داد و گفت: بیشترین تردد ثبت شده مربوط به محور رفت و برگشت جیرفت - کهنوج بزرگراه جیرفت - کهنوج و کمترین حجم تردد در محور جیرفت - فرودگاه - اسفندقه است.
وی با بیان اینکه سامانه های تردد شمار جنوب استان کرمان امسال از چهار دستگاه به 9 دستگاه افزایش یافته است اظهار کرد: افزایش امکانات رصد الکترونیکی محورهای این منطقه یکی از مهمترین برنامه های حوزه حمل و نقل است.
وی خاطرنشان کرد: مردم و رانندگان در سفرهای تابستانی با رعایت سرعت مطمئنه، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پایبندی به نکات ایمنی سفری ایمن را برای خود و دیگر کابران جاده ای فراهم کنند.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.