مجید نژاد بیگلری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کرمان یکی از استانهای پیشرو در خرید تضمینی کندم است افزود : خرید تضمینی محصول گندم در استان کرمان از شهرستان های جنوبی با آغاز برداشت گندم و انتقال این محصول به سیلوی شهید صدوقی جیرفت شروع و در حال حاضر درشهرستانهای شمالی درحال پیگیری می باشد.
وی با بیان اینکه مراکز خرید متعددی جهت دسترسی آسان و رفاه حال کشاورزان در ایام خرید گندم درمناطق مختلف استان ایجاد شده است اظهار کرد: سیلوهای ملکی استان با ظرفیت 280 هزار تن به صورت مداوم در فصل خرید، گندم کشاورزان را تحویل می گیرد و کماکان این روند تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده هیچ مشکلی در زمینه تحویل و ذخیره سازی گندم در استان کرمان وجود نداشته و این روند با شرایط مطلوبی درحال انجام است.
نژاد بیگلری گفت: طبق پیش بینی های انجام شده وگزارش های قبل که به آگاهی هم استانی ها رسیده خرید گندم دراستان با رشد 10 درصدی همراه خواهد بود که تاکنون با خرید 207 هزارتن گندم و ذخیره سازی آن ضمن دستیابی به خرید سال گذشته و شکسته شدن رکورد تحویل گندم در استان برای دومین سال پیاپی شاهد روند افزایشی آن هستیم.
وی با یادآوری اینکه برای دومین سال پی یا پی رکورد خرید گندم در کرمان زده شده است اضافه کرد: این رکورد از دستاوردهای طرح جامع نان سالم در استان کرمان و خودکفایی در گندم می باشد.
وی همچنین بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تسهیل در امر خرید تضمینی کلزا در استان تاکنون بیش از یکهزار و 740 تن ازاین محصول از کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل خرید با رشد بسیار مطلوب نسبت به سال گذشته مواجه باشیم و جدودا بیش از سه برابر افزایش تولید دراین محصول داشته باشیم.
24 مرکز در استان کرمان وظیفه خرید تضمینی گندم از کشاورزان را بر عهده دارد و سطح زیر کشت گندم در شمال و جنوب استان 80 هزار و 500 هکتار است.
استان کرمان دارای 23 شهرستان است و جنوب استان با هفت شهرستان سازمان جهاد کشاورزی مستقل دارد.
سال گذشته رکورد خرید تضمینی گندم بعد از 50 سال در کرمان زده شد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.