به گزارش ایرنا، یحیی صادقی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع صندوق های پیش بینی شده در استان کرمان، 100 صندوق جمع آوری زکات فطره در محل مصلای امام علی (ع) مستقر می شود.
وی از کمیته امداد به عنوان متولی جمع آوری زکات در کشور یادکرد و ادامه داد: سایر سازمان ها، موسسات خیریه و غیره در صورت نیاز به ایجاد ایستگاه های جمع آوری زکات فطره باید از کمیته امداد امام خمینی (ره) مجوزهای قانونی را دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: امسال در شهر کرمان پس از اقامه نماز عید فطر، صندوق های جمع آوری فطریه به داخل مصلا هدایت شده و پس از شمارش و صورت جلسه مبالغ جمع آوری شده بر اساس درصدهای مشخص در هر بخش، نسبت به توزیع این مبالغ اقدام می شود.
وی بیان کرد: بر اثر نظر اکثر مراجع میزان زکات فطره در سال جاری برای افرادی که قوت غالب آنها گندم است، 60 هزار ریال، برای کسانی که قوت غالب آنها برنج خارجی است، 150 هزار ریال و برای کسانی که قوت غالب آنها برنج ایرانی است، 300 هزار ریال تعیین شده است.
صادقی گفت: کفاره غیر عمد نیز 20 هزار ریال و عمد نیز یک میلیون و 200 هزار ریال تعیین شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته هشت میلیارد ریال زکات فطره در استان کرمان جمع آوری شده است.
صادقی در ادامه به برنامه های اجرا شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان امسال اشاره و بیان کرد: در این ماه نمایشگاه دستاوردهای مجریان طرح های اشتغال و خودکفایی برگزار و با استقبال خوب مردم و مددجویان توانمند شده این نهاد روبرو شد.
وی اظهار کرد: با اجرای ویژه برنامه رسانه ای ماه عاشقی نیز 961 حامی جدید برای ایتام استان کرمان جذب شد.
وی به اختصاص اولین روز از برنامه ماه عسل برای معرفی طرح محسنین اشاره و بیان کرد: پس از اجرای این برنامه 175 هزار نفر در کشور برای مشارکت در این طرح اعلام همکاری کردند که 17 تا 18 هزار شماره سهم استان کرمان بود.
وی ادامه داد: در تماس های انجام شده با این افراد، در مجموع 9 هزار و 365 حامی برای طرح محسنین جذب شد و دلیل کاهش این آمار این بود که برخی از افراد معرفی شده به کرمان، از سایر استان ها و علاقه مند بودند در استان خود این اقدام خیر را انجام دهند.
وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مفتاح الجنه (بازدید و سرکشی از خانواده های نیازمند ) یک هزار و 800 خانواده مورد سرکشی قرار گرفتند که در این زمینه تاکنون پنج میلیارد ریال کمک برای این خانواده ها جمع آوری شده است.
وی گفت: در طرح اطعام و افطاری محرومان نیز 65 هزار نفر با صرف 6 میلیارد و 500 میلیون ریال، اطعام شده و یا سبد کالا دریافت کرده اند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.