به گزارش ایرنا، ناصر صباحی روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی نهضت سواد آموزی افزود: کرمان بر اساس سرشماری انجام شده در سال 92 بیشترین آمار بی سوادی را داشته است که با تدوین سند شتاب بخشی به سواد آموزی و با تعامل و همدلی بسیار خوب موجود این مشکل برطرف شد.
وی با بیان اینکه حدود 63 هزار نفر از افراد بی سواد در استان کرمان زیر پوشش تحصیلی قرار گرفته اند ادامه داد: استان کرمان جزء پنج استان برتری است که رشد خالص سواد آن از میانگین کشوری بالاتر است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران نیز با بیان اینکه حدود 28 هزار دانش آموز از اتباع بیگانه در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل هستند گفت: این تعداد پنج درصد کل دانش آموزان را شامل می شود.
حمید شمس الدینی با بیان اینکه سازمان های بین المللی به عنوان افراد خیر در سطح بین المللی فعالیت می کنند گفت: سال گذشته نیز با فعالیت های انجام شده، هیات های خوبی به استان کرمان سفر کردند.
وی خاطرنشان کرد: پنج مدرسه 12 کلاسه در استان کرمان برای اتباع بیگانه احداث شده و امسال نیز 2 مدرسه در زرند و زنگی آباد راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه هدف ما جلب کمک های بین المللی در حوزه آموزش و پرورش دانش آموزان اتباع بیگانه است اظهار کرد: حدود 6 میلیارد تومان اعتبار از نروژ برای هزینه کردن در حوزه تحصیل دانش آموزان اتباع به استان کرمان اختصاص یافته است.
استان کرمان دارای هفت هزار و 567 مدرسه، 28 هزار و 887 کلاس درس و 577 هزار و 527 دانش آموز است.
در سال گذشته 130 هزار دانش آموز در طرح اوقات فراغت شرکت کرده اند که این تعداد در سال جاری به 222 هزار نفر خواهد رسید.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.