در این یادداشت آمده است: روزهای پر برکت ماه صیام را در حالی پشت سر می گذاریم و به آخرین جمعه این ماه سراسر خیر و نیکی نزدیک می شویم که روز بزرگ قدس را در پیش روی داریم. ماه رمضان ، ماه افزایش شور بندگی و دلدادگی حقیقی و خالصانه است. ماهی که در آن روزه داران به توشه خود می افزایند و به انجام وظایف بندگی که همانا تبعیت کردن از احکام الهی است می پردازند. یکی از وظایف خطیر که بر عهده هر مسلمانی نهاده شده، حمایت از مظلومان و مستضعفان است که امام خمینی کبیر پس از پیروزی انقلاب با تعیین « روز قدس» برای خروش امت مسلمان علیه رژیم غاصب و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، انجام این وظیفه را در دل ماه خدا تعبیه کرد تا مسلمانان جهان در این روز با زبان روزه و پشتوانه عمیق به بندگی و تبعیت از فرمان خداوند، عبادت تجسم یافته ای را در دل عبادت دیگری به نمایش بگذارند تا جهان به مفهوم عبادت و قدرت اسلام واقف شود.

**روز قدس، روز حیات اسلام
در واقع روز قدس روزی است که باید به همه ابر قدرت ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، تنها روز قدس نیست بلکه روز حیات اسلام است. روزی است که ابر قدرت ها، استعمارگران و تروریست ها به شدت از آن هراس دارند. از اجتماع وسیع روزه داران که با یک زبان فریاد مرگ بر استکبار را سر می دهند هراس دارند.
راهپیمایی روز قدس و سر دادن فریاد تنفر و انزجار از استکبار و صهیونیسم افزون بر اهمیت ذاتی که در درون خود دارد یک حرکت سیاسی بزرگ در برابر ظلم و ستم است؛ ظلم و ستمی که در این عصر به حد اعلای خود رسیده و تروریسم در جهان علیه مسلمانان به پا خاسته است و هر روز فتنه و توطئه ای تازه را برای مسلمانان و به ویژه ملت شریف ایران در منطقه ایجاد می کند. یکی از راه های اصلی خنثی کردن این توطئه استفاده از فرصت بی نظیر « روز قدس» و برگزاری باشکوه مراسم این روز در دنیاست تا به توطئه گران اثبات شود فلسطین و آزاد سازی قدس شریف مساله اول جهان است. حضور عظیم مسلمانان جهان در این روز و راهپیمایی، دشمنان را خوار و زبون می کند.

**فراخوان حضور
در این روزها و برای دعوت از مردم همیشه حاضر در صحنه برای شرکت در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس، نهادها ی مختلف در استان کرمان با انتشار بیانیه و فراخوان این روز بزرگ را روز فریاد مسلمانان جهان دانسته و برای حضوری عظیم دعوت به عمل آوردند.
بر پایه این گزارش، دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان کرمان در بیانیه ای به مناسبت این روز آورده است: روز قدس روز اسلام است. روز قدس روز نمایش قدرت امت اسلام است. روز قدس روز حنجره های صائمی است که برای اعتلای اسلام گشوده می شوند. روز قدس روز فریاد مظلومیت است در هیاهوی ظلم پیشگان مدعی عدالت. روز قدس روز رهایی بشر از اختناق فرو خفته در آن است. روز قدس روز گام نهادن در میسر محو غده سرطانی از کالبد جهان اسلام است. روز قدس روز مرگ بر اسرائیل است. روز قدس روز مرگ برآمریکا است. روز قدس روز مرگ بر جاهلیت مدرن است. روز قدس روز مرگ بر سازش با دشمن است. روز قدس روز مرگ بر خائنان به آرمان فلسطین است. روز قدس روز مرگ بر طرح تسلیم عربی است. روز قدس روز مرگ خود فروشی سعودی به شیطان بزرگ است. روز قدس روز مرگ بر مرگ آفرینان یمن است. روز قدس روز مرگ بر تروریسم است. روز قدس روز مرگ بر وهابیت است. روز قدس روز مرگ بر نفاق است. روز قدس روز اصلاح فساد از کالبد امت اسلام است.روز قدس روز مرگ بر صهیونیسم است. روز قدس روز مرگ بر حامیان تروریسم است. روز قدس روز مرگ بر شیطان بزرگ است. روز قدس روز مرگ بر شر مطلق اسرائیل است. روز قدس روز مرگ بر دشمن است. روز وحدت امت است. روز قدس روز فریاد آزادی فلسطین و روز رهایی قبله در زنجیر است. روز آزادی است. روز رهایی است.
این جمعیت در ادامه بیانیه خود آورده است:جمعیت دفاع از ملت فلسطین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره احیاگر فلسطین امام خمینی(ره) و همه شهدای راه رهایی فلسطین و دعوت از عموم مردم ایران و جهان و به گرامیداشت این روز بزرگ که نوید دهنده آزادی بشر از یوغ استعمار و استثمار زیادی خواهان جهان یعنی صهیونیسم بین المللی و استکبار جهانی است اعلام می دارد:
- اسرائیل توطئه مشترک جریان های استعماری برای سلطه بر منطقه غرب آسیا است و این رژیم منحوس که به عنوان پایگاه جنگ غرب تاسیس شده است، ریشه همه جنگ ها و نا آرامی ها و عقب ماندگی ها در منطقه است و هر روز که از استمرار حیات این غده چرکین می گذرد، هزینه های سنگین و سخت این مانایی را باید ملل مسلمان منطقه با خون خود و با تحمل همه مشقات و شدایدی که اکنون در آن گرفتار آمده اند پرداخت کنند.
- رژیم های فرومانده در دوران جاهلیت و عصر قبیلگی عرب، خیانت خود به ملت فلسطین را آشکار ساخته و سر تسلیم در مقابل اسرائیل فرود آورده و اکنون نه تنها اسرائیل را دشمن نمی شمارند بلکه به عنوان خدمت به اسرائیل و در چارچوب واگرایی جهان اسلامی، دیگر کشورهای اسلامی و جریان های مقاومت ضد صهیونیستی را به عنوان دشمن معرفی می کنند. این مهم نشان دهنده ضرورت هوشیاری ملت ها در مقابله با این توطئه بزرگ است.
- امروز ملل مسلمان منطقه بر غده سرطانی بودن رژیم صهیونیستی اذعان دارند. اسرائیلی که در فرآیند ناامنی منطقه و حمایت از تروریست های وهابی دخالت آشکار دارد و با توجه به حجم وسیع شواهد دخالت اسرائیل در همه جنگ ها و ناامنی های منطقه، ضرورت دارد اراده مردمی در تقابل با این رژیم توطئه گر و همپیمانان منطقه ای و بین المللی آن، افزایش و متناسب گردد.
عقب ماندگی در فرآیند توسعه در جهان اسلام اکنون با جنگ و ویرانی و تقدیم ثروت ها به بیگانگان، گسترش یافته و این مهم نشان می دهد که توسعه سیاسی و استقلال از هرگونه وابستگی، مقدمه تحول در جهان اسلام است. بی شک اراده ملت ها در تحقق این امر تعیین کننده است و این تکلیفی است بر همه امت اسلام در همه نسل ها.

**سخن آخر
دعوت همه مسلمانان برای شرکت در راهپیمایی همبستگی با مردم فلسطین یکی از مهم ترین راهبرهای انقلاب اسلامی است که همواره مورد تاکید امام راحل( ره) و مقام معظم رهبری بوده است. ضرورت دارد تا روزه داران به این دعوت لبیک گفته و با شرکت در صفوف بهم فشرده راهپیمایی روز جمعه بار دیگر اقتدار و همبستگی مسلمانان را به جهانیان نشان دهند پس وعده ما؛ روز جمعه 2/4/96 ساعت10 صبح از چهارراه توحید (ارگ سابق) به سمت مصلای بزرگ امام علی (ع) کرمان .
دریافت کننده: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.