به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد محمود آبادی روز شنبه در شورای اداری استان کرمان افزود: هر کدام از مسئولان باید یک روزمه کاری از اقدامات ارزشمند خود را به این مرکز ارائه دهند تا در قالب این طرح ذخیره شود.
وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق کشور، جمع آوری اسناد دولتی است بیان کرد: باید در طول تاریخ تورقی بر عملکرد مدیران دستگاه ها و ادارات داشته باشیم که در این رابطه طرح پردیس را به عنوان طرح ابتکاری کرمان مطرح کرده ایم.
وی ادامه داد: استاندار کرمان نخستین فردی است که سابقه و عملکرد خود را در دولت یازدهم به مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق کشور ارائه کرده و تاکنون 481 برگ سند و 98 عکس از استاندار کرمان ثبت شده است.
حجت الاسلام محمود آبادی اظهار کرد: مخازن آرشیو لازم را دارد اما ساختمان مناسبی را در اختیار نداریم لذا بنا به دستور استاندار کرمان قرار است ساختمان مناسبی به این سازمان اختصاص یابد.
وی از استاندار کرمان به عنوان اهداگر برتر یاد کرد و گفت: آموزش و پرورش بیش از 10 هزار سند موزه آگیرا را تحویل مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق کشور داده است.
وی گفت: شخصی نیز 10 هزار برگ از اسناد خطی خود را به مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق کشور اهدا کرده است.
وی یادآور شد: یکی از خیران استان کرمان به نام آقای اسدی یک جلد قرآن خطی نادر مربوط به 410 سال قبل را نیز به این مجموعه اهدا کرده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.