به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست شورای اقامه نماز استان کرمان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان افزود: فضای مجازی به منظور اشاعه فرهنگ غنی نماز می تواند توسط روحانیون و مبلغین مورد توجه و استفاده قرار گیرد.
وی اظهار کرد: دولت و حکومت وظیفه سهل کردن شرایط برگزاری نماز را دارد و دستگاه های دولتی در استان کرمان شرایط خوبی برای اقامه نماز دارند.
استاندار کرمان گفت: دانشگاه ها، مدارس و مراکز بین راهی امکانات خوبی در زمینه اقامه نماز دارند و اکنون نیز برای مراکز بین راهی در حال ساخت نمازخانه تعریف می شود.
وی با بیان اینکه حکومت و نظام موظف به فراهم کردن شرایط اقامه نماز هستند و مبلغان باید این مهم را تبلیغ کنند تصریح کرد: می توان از طریق فضای مجازی برای اشاعه فرهنگ نماز تبلیغ کرد.
رزم حسینی با بیان اینکه برگزاری ستاد اقامه نماز در استان کرمان و به منظور نهادینه کردن فرهنگ نماز و برطرف کردن مشکلات در این راستا مهم و تاثیرگذار است افزود: استانداری کرمان در این راستا از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: فرهنگ نماز باید بین مردم بخصوص بین نسل جوان در سراسر استان کرمان گسترش پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز بر برپایی نماز اول وقت و مساوات در جامعه تاکید کرد.
آیت الله سید یحیی جعفری افزود: اشاعه فرهنگ نماز در جامعه لازم و ضروری است.
وی اظهار کرد: در وهله نخست باید لزوم دینداری را به دانش آموزان آموزش داد و بعد آنها را به نماز واداشت.
در این نشست اعضا به ارائه نظرات خود درباره راه های اشاعه فرهنگ نماز در جامعه پرداختند.
همچنین اسامی برخی مساجد استان کرمان که شرایط مناسبی برای اقامه نماز و متولی ندارند، اعلام شد و رفع موانع این مساجد در دستور کار قرار گرفت.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.