روح الله اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستور رئیس جمهوری برای احیای سازمان ملی جوانان افزود: از سال 89 تا 92 در مجموع 15 ستاد ساماندهی امور جوانان در استان کرمان تشکیل شد و فقط سال 94 تعداد 122 ستاد ساماندهی و هم اندیشی امور جوانان در این استان شکل گرفت.
وی بیان کرد: از سال 89 تا 92 فقط 9 مصوبه در ستاد ساماندهی امور جوانان داشتیم که از این تعداد 6 مصوبه اجرایی شد، اما سال 94، یکهزار و 50 مصوبه در این ستادهای ساماندهی انجام شد.
وی گفت: همچنین سال 95 تعداد 90 ستاد ساماندهی در حوزه جوانان و امسال نیز 24 ستاد در استان کرمان تشکیل شده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: هم افزایی خوبی در ستاد ساماندهی امور جوانان وجود دارد زیرا این ستاد ثابت کرد نباید برنامه ها را به منابع مالی متصل کرد.
وی اظهار کرد: ساماندهی امور جوانان فقط بر عهده اداره کل ورزش و جوانان نیست زیرا تمامی دستگاه ها و دولت ها سعی بر حل مشکلات جوانان دارند.
اسدی گفت: جوانان دارای ساختاری به دبیری اداره کل ورزش و جوانان و ریاست استاندار کرمان هستند و 21 دستگاه عضو این ستاد است.
وی بیان کرد: از مهمترین فعالیت های در حال انجام حوزه جوانان، مبحث آموزش مهارت های اجتماعی است زیرا این مهارت ها بین جامعه جوان بسیار پایین است و هیچ سازمان متولی ندارد.
وی افزود: آموزش با اهمیت تر از زیرساخت عمرانی است و فقط دستگاه فعال در زمینه آموزش مهارت های اجتماعی حوزه جوانان است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان بیان کرد: این اداره کل 35 کارگاه آموزشی را در سه ماه گذشته برگزار و 350 برنامه در هفته جوان اجرا کرد که جز با هم افزایی انجام نمی شد.
وی با بیان اینکه سرای جوان یکی از مطالبات جوانان بوده که در حال پیگیری است گفت: بودجه مناسبی برای ایجاد سرای جوانان به استان کرمان تعلق گرفته است.
اسدی همچنین با اشاره به اینکه از سال 94 سازمان های مردم نهاد در استان کرمان رونق گرفت افزود: از این سال تا به امروز 51 موسسه دایر شده و 40 سمن درخواست اعطای مجوز دارند.
وی با بیان اینکه نگاه پیمانکاری به سازمان های مردم نهاد نداریم گفت: سال ها حوزه تشکل های مردم نهاد (سمن ها) مورد غفلت قرار گرفت و حتی در دوره ای به این حوزه تعرض شد.
وی تصریح کرد: تا سال 89 (زمان ادغام 2 سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان)، 157 تشکل و سازمان مردم نهاد داشتیم اما این آمار در سال 93 به صفر رسید به گونه ای که هیچ سازمان مردم نهاد دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان در استان کرمان نداشتیم.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری دستور احیای سازمان ملی جوانان را صادر و سازمان امور اداری و استخدامی هم لایحه تشکیل آن را تدوین کرد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.