به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت (مادران و همسران شهدا) به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: خاطره های جنگ حقیقتی است‌ که باید هر چه بیشتر برای نسل جوان معرفی شود.
وی اظهار کرد: سوم خرداد یکی از روزهای بسیار تعیین کننده برای جمهوری اسلامی بود و با فتح خرمشهر به مرزهای بین المللی رسیدیم و بخشی از پایان جنگ در این عملیات رقم خورد.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه خرمشهر توسط جوانانی آزاد شد که اخلاص داشتند و برای خدا رفته بودند بیان کرد: فتح خرمشهر عملیات بسیار سختی بود و در مرحله آخر همه ناامید شده بودند و تنها کسی که ایستادگی کرد و گفت باید شهر را بگیریم و نقش مهمی در آزادسازی خرمشهر داشت، شهید حسن باقری بود.
وی گفت: رزمندگان ما نسلی بودند که فداکاری کردند و ما امروز امنیت پایدار داریم و یک وجب از خاک کشور ما در جنگ اشغال نشد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه خانواده شهدا امروز هیچ ادعایی ندارند و سهمی نخواسته اند بیان کرد: 19 هزار عراقی در عملیات بیت المقدس توسط جوانان 18، 19 و 21 ساله اسیر شدند و ایمان رزمندگان ما این حماسه ها را رقم زد.
وی گفت: نسل آینده باید بداند چه جوانانی برای دفاع از سرزمین مان از جان خود گذشتند.
در آئین گرامیداشت سوم خرداد علیرضا رزم‌ حسینی استاندار کرمان، محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان و محمدمهدی ابوالحسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از تعدادی از خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس تجلیل کردند.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.