به گزارش ایرنا حمید ذکاء اسدی روز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان کرمان افزود: در مجموع 2 میلیون و 122 هزار و 435 نفر واجد شرایط رای دادن در استان کرمان هستند که از این تعداد 52 هزار و 867 نفر رای اولی هستند.
وی با تاکید بر اینکه مکانیزم قانونی برای تامین تعرفه مورد نیاز پیش بینی شده است ادامه داد: تعداد تعرفه به منظور احتیاط بیشتر از شمار رای دهندگان پیش بینی شده است.
وی از حسینیه ثارالله، مسجد جامع و مسجد امام (ره) به عنوان پرتراکم ترین شعب اخذ رای در شهر کرمان نام برد و گفت: در استان کرمان مشارکت بالای 60 درصدی را در انتخابات پیش بینی می کنیم و تاکنون نیز مردم مشارکت بسیار خوبی داشته اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اختصاص 2 فروند بالگرد به ستاد انتخابات استان افزود: یکی از بالگردها برای پشتیبانی جنوب و شرق استان در شهرستان جیرفت مستقر شده و یک فروند نیز برای شهر کرمان پیش بینی شده که تاکنون پروازی نداشته اند.
وی اظهار کرد: تعداد شعبه های سیار اخذ رای در استان کرمان، یک هزار و 85 شعبه است.
ذکاء اسدی با بیان اینکه شمارش آرا بلافاصله بعد از پایان رای گیری آغاز می شود گفت: آمار مربوط به ریاست جمهوری باید به وزارت کشور اعلام و از سوی وزارت کشور اعلام شود.
وی بیان کرد: براساس اعلام وزرات آموزش و پرورش، برخی مدارسی که محل رای گیری هستند در برخی استان ها فردا /شنبه 30 اردیبهشت/ تعطیل اعلام می شود که تصمیم گیری دراین باره تا پایان وقت امروز از طریق روابط عمومی آموزش و پرورش اطلاع رسانی خواهد شد.
رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت 8 امروز (جمعه) 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در 2 هزار و 668 شعبه اخذ رای استان کرمان آغاز شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.