به گزارش ایرنا احمد اسکندری‌ نسب روز یکشنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم در سالن ابرار جیرفت افزود: سال 92 تعداد کمی از مدارس شهرستان به سامانه خنک‌ کننده مجهز بود و با حمایت دولت یازدهم یکهزار مدرسه به این سامانه مجهز شد.
وی با بیان اینکه توجه دولت به آموزش و پرورش ستودنی است اظهار کرد: سال 92 بودجه آموزش و پرورش کشور 9 درصد بوده و در دولت یازدهم این عدد به 14 درصد رسید لذا نشان از اهمیت دولت به آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه از اسفند سال گذشته تاکنون 10 میلیارد ریال سرانه مدارس از ظرفیت‌ های داخلی شهرستان جیرفت تامین شده است خاطر‌نشان کرد: امسال پیش بینی می کنیم این رقم به دو برابر افزایش یابد.
رئیس آموزش و پرورش جیرفت گفت: سال گذشته 90 ملک آموزش و پرورش جیرفت به مصارف تجاری تغییر کاربری داده شد.
وی افزود: 90 درصد از مدارس جیرفت از وجود ائمه جماعت بهره مند شده است و امیدواریم سایر مدارس این شهرستان نیز بزودی از برکات وجود ائمه جماعت برخوردار شوند.
وی ادامه داد: درمانگاه فرهنگیان این شهرستان با زیربنای 800 مترمربع در حال آماده سازی است که اخیرا سه میلیارد ریال از محل بودجه ملی به آن تخصیص پیدا کرده و امیدواریم در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد.
اسکندری نسب بیان کرد: 12 درصد دانش آموزان شهرستان جیرفت در مدارس غیردولتی این شهرستان تحصیل می کنند.
وی تعداد مدارس هیات امنایی شهرستان جیرفت را 18 باب مدرسه عنوان و بیان کرد: سال 92 فقط چهار مدرسه هیات امنایی در این شهرستان فعالیت داشت که این مدارس با همت دولت تدبیر و امید و در راستای بهبود فضای آموزشی در جیرفت افزایش یافته است.
رئیس آموزش و پرورش جیرفت با بیان اینکه مدیریت جهادی جزو برنامه‌های اصلی این مجموعه است گفت: صندوق فرهنگیان در سال جاری 200 میلیون ریال به هر فرهنگی تسهیلات ارایه می کند.
وی با اشاره به اینکه چهار هزار فرهنگی شاغل و 2 هزار فرهنگی پیشکسوت در جیرفت وجود دارد افزود: بهترین تجهیزات و امکانات را باید برای معلمان فراهم کنیم چرا که فرهنگیان با کمترین توقع تلاش می کنند.
اسکندری نسب اظهار کرد: مدیریت آموزش و پرورش مبتنی بر رویکرد اخلاق مداری و تعهد کاری است.
سه هزار و 800 فرهنگی کار تعلیم و تعلم 40 هزار دانش آموز را در 425 مدرسه شهرستان جیرفت بر عهده دارند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.