به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در آیین دوازدهمین دوره جایزه افضلی پور در کرمان افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان استان کرمان از 26 شرکت به 51 شرکت در این دولت رسیده است.
وی بیان کرد: قفل بسیاری از پروژه های حیاتی در استان کرمان از جمله در حوزه فولاد با تحقق برجام گشوده و سه میلیارد دلار تامین مالی خارجی پروژه ها انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه باید نقش دانشگاه در توسعه را تعریف کرد گفت: پول، معدن، ثروت، آب و سرمایه اجتماعی وجود دارد اما مدیر توسعه یافته نداریم و کارآفرینانی که از هیچ، همه چیز می سازند باید به صحنه بیایند و مدیریت گنج هایی که در کشور هست را بر عهده گیرند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه دولت باید زمینه ایجاد شغل را ایجاد کند افزود: کارهایی که دولت انجام می دهد در این راستاست و کار اصلی در این زمینه بر دوش جوانان و کارآفرینان است.
وی از مرحوم افضلی پور به عنوان یک کارآفرین و صادر کننده یاد و اظهار کرد: کارآفرینان و خیران زیادی هستند که دانشگاه ها و مدارس را در سطح استان کرمان و کشور می سازند.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه باید کارآفرینان و علمای مجتهد روشن ضمیر را قدردان باشیم عنوان کرد: افضلی پور بزرگوار به خوبی تشخیص داد که با ساخت دانشگاه می تواند سرمایه اجتماعی فراهم آورد.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در این دوره باید دولتی خردگرا، توسعه خواه، تکریم کننده کارآفرین و دولتی که جریان فعالیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را در مسیر ارتقا قرار دهد، انتخاب کنیم.
استاندار کرمان با بیان اینکه در این استان خدمات بزرگی از سوی دولت ارائه شده است بیان کرد: در این دولت در حوزه گردشگری 95 هزار گردشگر به استان کرمان سفر کرده اند این در حالی است که در دو دولت نهم و دهم 32 هزار نفر به استان کرمان سفر کردند.
وی گفت: با ایجاد شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، مقصد جدید گردشگری به نام قلعه گنج ایجاد شده است.
رزم حسینی یادآور شد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفت سفر به استان کرمان داشته اند و در حوزه بهداشت و درمان گام های بلندی برداشته شده است.
وی گفت: در این دولت مجوز ایجاد 2 هزار و 400 تخت بیمارستانی در کرمان صادر شده که از این تعداد یکهزار و 600 تخت در دست ساخت است.
دوازدهمین دوره جایزه افضلی پور، دومین دوره جایزه هنری صبا، دومین دوره جایزه کارآفرینی و ششمین دوره جایزه علی افضلی پور امروز (چهارشنبه) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
زنده یاد مهندس علیرضا افضلی پور بنیانگذار دانشگاه شهید باهنر کرمان است که سال 1352 تصمیم به ساخت دانشگاه در کرمان گرفت.
اولین دوره اعطای جایزه افضلی پور به چهره های برتر علمی سال 82 برگزار شد و پس از آن جایزه خانم فاخره صبا (همسر افضلی پور) و جایزه دکتر علی افضلی پور هم در دانشگاه شهید باهنر کرمان شکل گرفته است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز برای بازدید و افتتاح چند طرح علمی و فناوری به کرمان سفر کرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.