به گزارش ایرنا محمد محسن بیگی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم در مصلی امام علی (ع) کرمان ضمن تبریک هفته معلم گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری افزود: قدم هایی بزرگی برای معیشت معلمان در دولت تدبیر و امید برداشته شده است.
وی تصریح کرد: معلم قبل از اینکه نیاز به تقویت معیشت داشته باشد نیاز به نگاه کرامت آمیز دارد و این مطلب باید در جامعه و بین مردم و دانش آموزان نهادینه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اقداماتی که در راستای کمک به توسعه پایدار به ویژه در جهت افزایش کارایی مردم و گسترش آموزش و پرورش در سطح کشور در این دولت انجام شده قابل تقدیر است و امروز در استان کرمان نقطه ای وجود ندارد که دانش آموزی در مقطع ابتدایی به علت نبود آموزشگاه و معلم از تحصیل باز بماند.
وی افزود: امروز در استان کرمان بیش از 240 مدرسه زیر 5 نفر در دورترین روستاها تشکیل می شود و معلمان با ایثارگری در این مناطق حضور می یابند و دانش آموزان را مورد تعلیم و تربیت قرار می دهند.
محسن بیگی اظهار کرد: عده ای از معلمان به عنوان تنها نماینده پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دورترین نقاط برافراشته نگه می دارند و با تحمل سختی ها و مصائب و شرایط برای پیشرفت و هدایت نسل جوان فعالیت می کنند.
وی گفت: این افراد در زمره ایثارگرترین گروه جامعه قرار دارند و به همین علت در ارزیابی ها معلمان بالاترین محبوبیت اجتماعی را بین شخصیت های جامعه را دارند.
وی افزود: این مراسم و نمونه های مشابه برای اینست گوشه ای از زحمات و ایثارگری های معلمان بیان و قدر دانسته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در آموزش و پرورش اجازه ندادیم کسی با زبان بی ادبی با معلم صحبت کند و برای حفظ کرامت معلم مقابل بسیاری از خواسته ها ایستاده ایم که در جامعه به این قشر آسیبی وارد نشود.
وی اضافه کرد: همه ملت، انسان ها و مسئولان مدیون معلم هستند و اگر روز یا هفته ای به عنوان بزرگداشت معلم نامگذاری شده نباید تنها در این روز به مقام معلم ارج نهاده شود، زیرا مقام معلم در تمام لحظات زندگی باید قدر دانسته شود و این روز و هفته به عنوان نماد می باشد.
محسن بیگی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که می فرمایند هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است گفت: تمامی مسئولان و آینده هر کشوری از مدرسه خارج می شود.
وی افزود: اگر در پی توسعه پایدار هستیم باید توسعه را در مدرسه جستجو کنیم و در این راستاست که همه حکومت ها و نظام ها نسبت به تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش اهتمام دارند.
این آیین با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری، استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، روسای نواحی آموزش و پرورش، شهردار کرمان، سایر مسئولان، معلمان و قشرهای مختلف مردم در مصلی امام علی (ع) برگزار شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.