حسین اسحاقی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور از روند ساخت سینما شوباد کهنوج به خبرنگار ایرنا افزود: کلید دولت تدبیر و امید با همت جهادی و روحیه همدلی مسئولان درصدد گشودن قفل 12 ساله سینما شوباد کهنوج است.
وی بیان کرد: راه اندازی سینما شوباد به عنوان یکی از نیازهای اساسی بخش فرهنگی کهنوج، درخواست تک تک مردم این شهرستان بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان گفت: ظرفیت این سینما 500 نفر است که سال 1370 به عنوان تنها سینمای پنج شهرستان جنوب کرمان افتتاح شد.
وی خاطرنشان کرد: سینما شوباد تا سال 1383 فعال بود و از آن به بعد هیچگونه فعالیتی نداشته که البته دولت تدبیر و امید با تلاش جهادی پیگیر راه اندازی دوباره سینما شوباد کهنوج است.
وی گفت: این سینما با همت شهرداری و شورای شهر، فرمانداری و موسسه فرهنگی و هنری دیار شهسواران جنوب؛ تعمیر، تجهیز و راه اندازی می شود.
اسحاقی افزود: سینما شوباد کهنوج فضای بسیار خوبی برای فعالیت های فرهنگی است و احیاء آن اقدام فرهنگی بسیار خوبی در این شهرستان است.
وی بیان کرد: صنعت سینما تاثیر بسیار مهمی در زمینه فرهنگ سازی جامعه دارد و سینما شوباد کهنوج یکی از بهترین ظرفیت ها و زیرساخت های فرهنگی این شهرستان برای فرهنگ سازی است.
شهرستان کهنوج در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.